הצלחה לנייס: רגולטור השווקים ברוסיה בחר בפתרון החברה

הרגולטור של השווקים הפיננסיים בפדרציה הרוסית פרש את פתרון מעקב השוק של נייס אקטימייז ■ מנכ"ל נייס אקטימייז: "החקיקה הרוסית והעונשים על הפרתה צפויים לגבור"

נייס אקטימייז, חברת הבת של נייס , ספקית פתרונות למניעת פשיעה פיננסית, ניהול סיכונים וציות עבור ענף השירותים הפיננסיים, הודיעה היום כי הרגולטור של השווקים הפיננסיים בפדרציה הרוסית, ה- (FFMS), פרש את פתרון מעקב השוק של נייס אקטימייז. ה-FFMS דיווח כי כבר גילה פעילות חשודה בעקבות הטמעת הפתרון של נייס אקטימייז, הכולל ניטור לצרכי תאימות לרגולציה עבור מניות, מוצרי חוב, חוזים עתידיים וניירות ערך ומוצרי מסחר נוספים.

ה-FFMS מנטר מדי יום עשרות מיליוני פעולות מסחר הכרוכות בכמיליון עסקאות המתבצעות בשתי הבורסות הרוסיות העיקריות. ה-FFMS בחר בפתרון למעקב השוק של נייס אקטימייז על מנת לאכוף חוק פדראלי רוסי חדש הצפוי להכנס לתוקף בינואר 2011. החוק החדש נועד למנוע שימוש לרעה במידע פנים ומניפולציה של שוק ההון ולתקן חקיקה קיימת של הפדרציה הרוסית. החוק יאפשר ל-FFMS לחוקק חקיקה חדשה ומיועד לחזק את ההגינות והשקיפות בשווקים הפיננסיים ברוסיה.

נייס אקטימייז ביצעה את הפרויקט ביחד עם שותפותיה להטמעה FUN, חברה לאינטגרציית מערכות מהגדולות ברוסיה, ו-Prognoz, ספקית יישומי מודיעין עסקי (BI). ההטמעה החלה בתחילת חודש יולי והושלמה לאחר עשרה שבועות.

"אנו נחושים להבטיח שיטות מסחר הוגנות ולמנוע הטיית שוק. דפוסי הונאה מתוחכמים דורשים אמצעי ציות מתוחכמים," אמר מר מילובידוב, ראש ה-FFMS. "ביצענו תהליך איתור קפדני עם קריטריונים מחמירים בטרם בחרנו בנייס אקטימייז למיכון יוזמות הציות שלנו. בתוך שבועיים מהפעלת הפתרון, זהינו שלושה מקרים של עסקות Wash פוטנציאליות (עסקות שאינן מייצרות רווח או הפסד) הנמצאים כרגע בבדיקה", אמר.

"אנו שמחים על כי ה- FFMS הצטרפה לרשימה ההולכת וגדלה של גופים רגולטוריים ברחבי העולם הממנפים את הטכנולוגיה שלנו במאמציהם לאתר פעילויות שאינן עומדות בקנה אחד עם הרגולציה. מיכון האיתור והמניעה של הטיית שוק מבסס את מעמד ה-FFMS והפדרציה הרוסית כמובילי שוק בתחום", אמר אמיר אורעד, נשיא ומנכ"ל נייס אקטימייז.

עוד הוסיף אורעד "החקיקה הרוסית והעונשים על הפרתה צפויים להמשיך ולגבור, ויש להשתמש בכלים מבוססים, יעילים וגמישים כדי להבטיח השפעה מהותית על מספר רב של סוחרים המחוייבים במסחר הוגן".