"שביתת הפרקליטים גורמת לקופת המדינה נזקים בלתי הפיכים"

פרקליטת מחוז ירושלים (אזרחי), עו"ד ליאורה חביליו: "דרישות הפרקליטים הן אלמנטריות, אך הנזק שנגרם מהשביתה הוא בלי פרופורציה בכלל לדרישות"

"לקופת המדינה נגרמים נזקים עצומים, מאחר שמתקבלים נגדנו פסקי דין בהיעדר הגנה; הנזקים הללו לא יהיו ברי-תיקון" - כך אומרת היום (ה') ל"גלובס" פרקליטת מחוז ירושלים (אזרחי), עו"ד ליאורה חביליו, בהתייחס להתמשכות השביתה של פרקליטי המדינה.

לדברי עו"ד חביליו, "אני מקווה שהאוצר ייכנס מיד למשא-ומתן עם הפרקליטים. דרישות הפרקליטים הן אלמנטריות. כל העובדים במשרדים האחרים בדרגתם מקבלים את התנאים הללו זה מכבר, וחבל על הזמן שעובר ונגרמים נזקים עצומים, בלי פרופורציה בכלל לדרישות".

חביליו פירטה חלק מהנזקים המשפטיים והכלכליים הנגרמים למדינה בשל השביתה. "ניתנו כמה החלטות שקשורות למינהל האוכלוסין, של אי-גירוש עובדים זרים, מתן אשרות שהייה למי שאינם זכאים לכך, ניתן אפילו פסק דין על הבאת 14 עובדים זרים מחו"ל לצורך השלמת מכסה בחקלאות. גם הציבור נפגע מאוד, כי עתירות שעניינן מתן רישיונות נשק, נהיגה, עניינים של מקצוע, שבהם בית המשפט לא נתן פסקי דין - הדיונים הללו נדחו בחלקם לתקופה ארוכה, והציבור נותר חסר אונים", ציינה.

"אבל הנזק האמיתי הוא באלפי התיקים המטופלים בפרקליטות שלנו", הוסיפה פרקליטת מחוז ירושלים, "שלא מקבלים טיפול שוטף, וחלק מהנזקים לא יהיו ברי-תיקון. לא יהיה זמן להשלים את הדברים הללו אחרי השביתה. נצטרך לטפל בתיקים האלה ברמה הרבה פחות טובה מאשר בשגרה. המדינה בוודאי תפסיד כספים רבים, והפרקליטות לא תוכל לייצג את המדינה בצורה שהיא ראויה לה".

גורם בארגון הפרקליטים הביע זעם על דבריו של אילן לוין, הממונה על השכר באוצר, אמש (ד') ב"גלובס", ולפיהם "שביתת הפרקליטים מובלת על-ידי צעירים חסרי מנוח שהחליפו סגל בוגר ואחראי".

לדברי הגורם, מדובר ב"התבטאויות אומללות, מיותרות ומביישות. עדיף שבמדינה יהיו צעירים חסרי מנוח שידחפו קדימה מאשר פקידים מקובעים שלוקחים את המדינה אחורה".