ארה"ב מטיסה סיוע חירום לכיבוי דליקות; תנחומים מאובמה

אובמה: אנו מסייעים לישראל במצוקתה כי זה מה שחברים עושים ■ מטוס ג'אמבו עמוס בחומרי כיבוי שריפות נשלח ביזמת ראש עיריית ניו-יורק, מייקל בלומברג, ויגיע היום לישראל

ארה"ב מטיסה לישראל סיוע חירום לכיבוי דליקות. מטוס ג'אמבו ראשון עומד להגיע היום לנמל התעופה בן גוריון עם מכלי חומרים כימיים שייסיעו בכיבוי השריפות המשתוללות ביערות הכרמל.

בטקס הדלקת נר שני של חנוכה בבית הלבן, אמש (ה'), הודיע נשיא ארה"ב, ברק אובמה, על החשת הסיוע לישראל.

"בעוד שעובדי ההצלה והכיבוי בישראל עוסקים במלאכתם, ארה"ב פועלת לסייע לידידיה הישראליים להתמודד עם האסון", אמר הנשיא. "לפני זמן קצר, הכריז שגרירנו בתל-אביב, ג'ים קאנינגהאם, על מצב חירום. הכרזה זו התניעה חיפוש בכל מערכות הממשל בארה"ב לאיתור חומרים וציוד למאבק בדליקות ואלה יוחשו לישראל בכל המהירות האפשרית. כמובן, זה מה שחברים עושים".

"אני רוצה להביע תנחומים מעומק הלב למשפחות ולאהובים של הקרבנות שניספו בדליקת היערות הנוראה שמשתוללת בצפון ישראל", אמר אובמה. "מחשבותינו ותפילותינו נתונות לכל הישראלים שהושפעו מהטרגדיה הזו".

ראש עיריית ניו-ייורק, מייקל בלומברג, גייס את שירות הייעור הפדרלי ואת שירותי הכבאות של עיריית ניו-יורק כדי להטעין חומרים לכיבוי דליקות על מטוס מטען. המטוס אמור להגיע לישראל היום. בלומברג פעל בעקבות בקשה מהקונסול הכללי בפועל של ישראל בניו-יורק, עידו אהרוני.

בהודעה שפרסם דובר, ציין בלומברג שהיום עמדה להתקיים בניו-יורק פגישה בין סגן שר הביטחון, מתן וילנאי, ושני עוזרים, לבין ראש שירותי הכבאות של ניו-יורק, סאל קאסאנו. הפגישה בוטלה מפני שוילנאי ועוזריו חזרו לישראל. בתחום אחריותו של וילנאי כלולה הגנת העורף, לרבות טיפול במצבי חירום שנובעים מאסונות טבע.