HOT: מימון מחדש מהפועלים ולאומי בהיקף 3.4 מיליארד שקל

האשראי ישמש לפירעון יתרת האשראי בהסכם הקודם מדצמבר 2006, וכן יאפשר לה לחלק דיבידנד לבעלי המניות של החברה ולצורך מימון פעילותה השוטפת

חברת HOT בניהולו של הרצל עוזר הודיעה היום (א') כי חתמה על מזכר הבנות עם בנק הפועלים ובנק לאומי למימון מחדש וקבלת אשראי בנקאי בהיקף של עד 3.4 מיליארד שקל, שמתוכם הבנקים יעניקו לה 3.1 מיליארד שקל לתקופה של 7 שנים מיום החתימה. לדברי החברה, האשראי ישמש לפירעון יתרת האשראי בהסכם הקודם מדצמבר 2006, וכן יאפשר לה לחלק דיבידנד לבעלי המניות של החברה ולצורך מימון פעילותה השוטפת.

לאחר החתימה על הסכם המימון החדש, HOT תהיה רשאית לחלק דיבידנד לבעלי המניות בסכום של עד 500 מיליון שקל. מעבר לכך, החברה תוכל לחלק סכום של עד 500 מיליון שקל בשנת 2011 וסכום אשר לא יגרום להון העצמי לרדת מ-600 מיליון שקל לאחר מכן.

כן בעקבות ההסכם, על החברה יחולו מגבלות נוספות כמו שינוי השליטה בחברה, יצירת חבויות נוספות, עסקאות בעלי עניין ושינוי מבנה הדורשות את אישור הבנקים מראש. HOT מוסרת, כי הריבית בגין האשראי הבנקאי תבוסס על ריבית הבסיס בתוספת מרווח ועמלות.

בהסכם מ-2006, החברה קיבלה קו אשראי ממספר תאגידים בנקאיים, כולל הפועלים ולאומי, ולפי מזכר ההבנות הבנקים והחברה ינהלו מו"מ לחתימה על הסכם אשראי שיתקן את ההתניות הפיננסיות החלות על HOT וישנה את המגבלות החוזיות החלות עליה. לצורך הבטחת האשראי הבנקאי, תעמיד החברה את השעבודים המבטיחים כיום את האשראי הבנקאי הקודם.

העמדת האשראי הבנקאי היא בכפוף להחזר האשראי הבנקאי הקודם; להסרת כל השעבודים על נכסיה של החברה בהתאם להסכם האשראי הקודם, יצירת השעבודים החדשים ועמידה באמות מידה פיננסיות חדשות - שירות חוב, יחס חוב פיננסי נטו ל-EBITDA ויחס חוב פיננסי נטו לתזרים פנוי.