סוף עידן בפסגות: המנכ"ל רועי ורמוס מסיים את תפקידו

מחליפו, רונן טוב, המשנה למנכ"ל מגדל, ייכנס לתפקידו בתחילת ינואר ■ ורמוס נאלץ לעזוב בעקבות הסדר בין גושן, לדור וכהן, שהביא לסגירת התיק הפלילי נגד פסגות

4 ימים לאחר שבג"ץ דחה את עתירתו כנגד פיטוריו מסיים היום (א') מנכ"ל פסגות רועי ורמוס את תפקידו. מחליפו, רונן טוב, המשנה למנכ"ל מגדל, ייכנס לתפקידו בתחילת ינואר. בתקופת הביניים ישמש שלמה פשה, סמנכ"ל הכספים של פסגות, כממלא-מקום המנכ"ל של בית ההשקעות הגדול בישראל. פסגות נמצאת בבעלות קרן אייפקס.

ורמוס נאלץ לעזוב בעקבות הסדר בין יו"ר רשות ניירות ערך זוהר גושן, פרקליט המדינה משה לדור ומנכ"ל אייפקס זהבית כהן, לפיו תיסגר החקירה הפלילית כנגד בית ההשקעות באשמת תרמית בניירות ערך. במסגרת הסדר נקבע כי פסגות תשלם קנס של 150 מיליון שקל, וכי ורמוס - הנחשד במעורבות בפרשה - יסיים את תפקידו עד סוף השנה. ההסדר יכנס לתוקף רק אחרי עזיבת ורמוס.

ורמוס נחשב למנכ"ל מוכשר ומצליח. הוא נכנס לתפקיד לפני 4 שנים והחליף את גבי רביד, שפרשה אף היא על רקע חקירת רשות ניירות ערך. בתקופתו כמנכ"ל הפכה פסגות, אז בבעלות קרן יורק, לבית ההשקעות הגדול בישראל. צמיחה אורגנית מואצת, רכישות קופות גמל מבנק הפועלים ופריזמה וקרן פנסיה ותיקה ממשרד האוצר הפכו את פסגות לגוף המנהל כ-150 מיליארד שקל - יותר מכפול מבית ההשקעות השני בגודלו.

מחליפו, רונן טוב (46), צמח בענף הביטוח הפנסיוני, הוא מנהל מנוסה וותיק. בעבר היה מנהל אגף הפנסיה בפיקוח על הביטוח באוצר, מנכ"ל עתודות החדשה מקבוצת כלל ביטוח, מנכ"ל סוכנות הביטוח מבטח סימון ומנכ"ל מקפת מקבוצת מגדל. בשנתיים האחרונות הוא מכהן בתפקיד ראש חטיבת הלקוחות במגדל.

האתגר המיידי של טוב יהיה שימור צמרת פסגות המורכבת מאנשיו של ורמוס. בין היתר מדובר בכלכלנית הראשית ורד דר, הסמנכ"ל אלי בבלי, סמנכ"ל שיווק טל קדם, מנכ"ל תעודות הסל טל ורדי ומנכ"ל הגמל חגי בדש. חלק מהם כבר קיבלו הצעות לתפקידים בכירים מגורמים שונים בשוק המתחרים בפסגות.