פוטין כבר מצא ספונסר למונדיאל: "לרומן אברמוביץ' יש הרבה מאוד כסף"

"אני לא שולל שמר אברמוביץ' ייקח חלק באחד מהפרויקטים שקשורים למשחקים", אמר ראש הממשלה הרוסי, אחרי שמדינתו זכתה באירוח מונדיאל 2018

החגיגות של רוסיה בסוף השבוע, עם היוודע דבר הזכייה שלה באירוח מונדיאל 2018, עברו תוך זמן קצר לפסים מעשיים.

ראש הממשלה ולדימיר פוטין כבר רמז שחלק ממקורות המימון לפרויקט יפלו על האוליגרכים במדינה ואף נקב בשמו של המיליארדר רומן אברמוביץ', הבעלים של צ'לסי, שאף נכח בהצבעה ביום חמישי בציריך. "אני לא שולל שמר אברמוביץ' ייקח חלק באחד מהפרויקטים שקשורים למשחקים", אמר פוטין, שלא נכח בהליך הבחירה ולא הגיע לציריך. "נבקש ממנו להכניס יד לכיסים העמוקים שלו. זה לא סיפור גדול בשבילו, הוא לא ירגיש את זה כמעט. יש לו הרבה מאוד כסף", הוסיף פוטין.

לפי דיווחים, אברמוביץ' השקיע מיליוני דולרים בהצעת האירוח של רוסיה למשחקים, ובנוסף תורם עשרות מיליוני דולרים לבניית מתקנים בעיר סוצ'י, שתארח את אולימפיאדת החורף ב-2014.

פוטין אמר כי רוסיה תשקיע 9.6 מיליארד דולר בבניית 13 אצטדיונים ובשיפור התשתית ב-13 הערים שייארחו את הטורניר.

מלבד אברמוביץ' ואוליגרכים נוספים שיתבקשו לתרום את חלקם, הוזכר שמה של ענקית הנפט לוקוויל, שכבר התחייבה לממן בניית אצטדיון במוסקבה, והבנק הרוסי VTB יממן באופן מלא אצטדיון נוסף.

רוסיה, שכאמור תארח גם את אולימפיאדת החורף בעוד שלוש שנים, תעבור מהפכה בשנים הקרובות מבחינת תשתיות ספורט ותחבורה. לפי ההצעה שהגישה לפיפ"א, התחייבה רוסיה לבנות תוך שמונה שנים 7,711 ק"מ של כבישים לקראת הטורניר, ובנוסף תניח 2,204 ק"מ של פסי רכבת, כל אלו בלבד בהשקעה של 35 מיליארד דולר.