פוטין לאברמוביץ': פתח ארנק ועזור בהכנות למונדיאל ברוסיה

ראש ממשלת רוסיה: "אני לא פוסל את האפשרות כי אברמוביץ' ייקח על עצמו אחד מהפרויקטים אלה. שיפתח קצת את ארנקו. זה לא סיפור גדול - הוא לא ירגיש כלום, יש לו שפע של כסף"

ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר כי המיליארדר רומן אברמוביץ' צריך "לפתוח את הארנק שלו" ולעזור לרוסיה בהשקעות עבור מונדיאל 2018 שמארחת המדינה. הבעלים של מועדון צ'לסי צפוי לקחת תפקיד מוביל בהשקעות פרטיות לאירוח גביע העולם בשנת 2018 ברוסיה.

"אני לא פוסל את האפשרות כי אברמוביץ' ייקח על עצמו אחד מהפרויקטים אלה. שיפתח קצת את ארנקו. זה לא סיפור גדול - הוא לא ירגיש כלום, יש לו שפע של כסף", אמר פוטין לאחר הניצחון של רוסיה.

אברמוביץ' היה חבר בולט במשלחת של מוסקבה לציריך, היכן החליטה פיפ"א בשבוע שעבר להעניק לרוסיה את הזכות לארח את התחרות, שהצעתה הועדפה על פני אלו של אנגליה, ספרד/פורטוגל והולנד/בלגיה.

אברמוביץ' צפוי להשקיע מיליוני דולרים, כאשר הרוסים התחייבו להשקיע 3.82 מיליארד דולר בבניית אצטדיונים חדשים ושדרוג מתקנים קיימים לקראת האירוע. כמו כן, הרוסים אמורים לפתור את בעיית המרחקים העצומים הקיימים במדינה בין עיר לעיר באמצעות השקעה מאסיבית בשדרוג מערכת התחבורה המקומית.

ג'ון מאן, דובר חברת ההחזקות של אברמוביץ', Millhouse, אישר כי המיליארדר מוכן לתרום למונדיאל "בשותפות עם המדינה".

האיצטדיון המרכזי שאמור לארח את גמר המונדיאל ברוסיה ככל הנראה יהיה בלוז'ניקי. כרגע הוא מכיל 80 אלף איש, אך יורחב ל-90 אלף איש. כפי הנראה, יהיו 12 ערים נוספות שיצטרפו לחגיגה ויארחו את המשחקים.