קולפלנט גייסה 18.6 מיליון שקל וחתמה על הסכם הפצה

מהחודש הנוכחי יצרנית מוצרי הכימיה והביו-כימיה Sigma-Aldrich תפיץ את Collage, מוצר קולגן שמיוצר על-ידי קולפלנט לשוק המחקר העולמי

חברת קולפלנט, אשר פיתחה יכולת להפיק קולגן אנושי בתוך עלי טבק, הודיעה על גיוס של 18.6 מיליון שקל ובנוסף דיווחה על הסכם הפצה חדש.

קולפלנט הגישה בסוף נובמבר תשקיף לגיוס של כ-22 מיליון שקל באמצעות מניות וכתבי אופציה. לאחר ימים ספורים עדכנה החברה את המחיר המבוקש ליחידה מוצעת מ-1,500 שקל ל-1,350 שקל. במחיר זה היא ביצעה את ההנפקה וזכתה לביקושי יתר.

כל יחידה כוללת 1,000 מניות רגילות במחיר של 1.35 שקל ליחידה, ו-400 כתבי אופציה שניתנים ללא תמורה. מחיר המימוש של כל אופציה הוא כ-2.03 שקל לתקופה של ארבע שנים, ומחיר המניה הנוכחי הוא 1.32 שקל, שמשקף לחברה שווי של 140 מיליון שקל.

היכולת להפיק קולגן אנושי בעלי טבק מאפשר לחברה לפתח מוצרים שונים הקשורים בקולגן, המהווה מרכיב עיקרי ברקמות החיבור של הגוף - עצם, גיד וסחוס. קולפלנט הוקמה בחממת מיט"ב שבשליטת ביומדיקס הבורסאית. מיט"ב מחזיקה ב-6% ממניות קולפלנט. ספירהד השקעות, חברה-בת של ביומדיקס (56.7%), שמחזיקה ב-11.9% מקולפלנט, השתתפה בהנפקה ורכשה 1,333 יחידות תמורת כ-1.8 מיליון שקל.

כאמור, קולפלנט הודיעה גם על הסכם הפצה חדש. מהחודש הנוכחי יצרנית מוצרי הכימיה והביו-כימיה Sigma-Aldrich תפיץ את Collage, מוצר קולגן שמיוצר על-ידי קולפלנט לשוק המחקר העולמי. השוק כולל מוסדות אקדמיים ובתי חולים, והקולגן מיועד למחקרים במעבדות. קולפלנט כבר קיבלה הזמנה ראשונה מסיגמה, אך לא מדובר בסכומים מהותיים לחברה.