אקזיט לא מציאותי

אראל מרגלית מחזיר למשקיעים יותר מ-100 מיליון דולר, ובמציאות הנוכחית זה מפתיע

האקזיט המזהיר של JVP, חייבים להודות, קורה כמו בניגוד למציאות. הוא ממש אקס-טריטוריאלי, אנטי-טרנדי.

תחום התוכנה כבר מזמן נחשב לתחום שעבר קונסלידציה, כזה שהענקים שולטים בו ולחברות סטארט-אפ אין סיכוי להגיע בו להצלחות מרקיעות שחקים. כולם כבר כמעט ויתרו, כי מי יצליח להקים חברה שתתמחה במוצרי הבינה העסקית של הענקית בתחום - אורקל. אז הנה, חברה שבדית שקמה לפני 17 שנה מצליחה. היא נכנסה בסערה לשוק הבינלאומי לפני כ-5 שנים, וכבשה את הנאסד"ק בקיץ האחרון, ועשתה זאת שוב בסוף השבוע.

קליקטק מצליחה למרות המציאות כיוון שחברות מגובות הון סיכון לא מלהיבות יותר את המשקיעים בנאסד"ק; וחברות טכנולוגיה אירופיות בפרט מעולם לא ריגשו את וול סטריט. כמה עשרות בודדות של חברות מגובות הון סיכון מכל העולם הצליחו לצאת להנפקה ראשונה מוצלחת בשנים האחרונות.

כולן הציגו רמת הכנסות העולה על כמה מאות מיליוני דולרים בשנה, וכמובן רווחיות. והנה קליקטק מציגה הכנסות של 207 מיליון דולר בשנה ופוטנציאל לרווחיות, ועושה את זה. פעמיים.

תעשיית ההון סיכון הישראלית חבוטה וקיומה מעורער. כבר שנים רבות לא נראה כאן אקזיט רב-מכפילי. אמרו שהם גמרו את הסוס, איבדו את מגע הקסם, שזה נגמר.

JVP השקיעה לפני 6 שנים בחברת תוכנה שבדית, והיום גוזרת קופון שלא יבייש שום קרן הון סיכון מובילה בסיליקון ואלי - פי 40 על השקעתה.

לאראל מרגלית קל היום לראות את העתיד והפוטנציאל של ההיי-טק וההון סיכון הישראלי, כשהוא מחזיר למשקיעים שלו יותר ממאה מיליון דולר. למרות כל מה שכתוב בכותרות על ההיי-טק וההון סיכון, זה לא חייב להיות המקרה היחידי, יוצא הדופן.