השר אטיאס: "משרדי יהיה האמא והאבא של כל הנפגעים"

בראיון לגל"צ אמר שר השיכון והבינוי: "כל מה שלא קשור ליערות ועצים - קשור אלינו" ■ 100 בתים ניזוקו עד היסוד ■ "עושים לשר הפנים אלי ישי עוול" ■ השריפה בכרמל - כל הדיווחים והתמונות

"כל מה שלא קשור ליערות ועצים - קשור אלינו", אמר שר השיכון והבינוי, אריאל אטיאס בראיון לגל"צ אחה"צ (א'). "אנו יושבים בטירת הכרמל ובודקים כרגע כל פרט ופרט - את החשבון נגיש למשרד האוצר. יש לנו ניסיון רב בנושא שיקום תשתיות וישובים שנפגעו, לדוגמא שדרות". בעקבות ישיבת הממשלה שהתכנסה היום בטירת הכרמל, הוחלט כי משרד הבינוי והשיכון יהיה הגורם המרכזי בטיפול בכל ההיבטים הפיזיים בישובים שנפגעו (למעט נושאי עצים וייעור).

לדבריו "הדבר האחרון שצריכים לעבור אלה שעברו את האסון הגדול הזה הוא שיטרטרו אותם הלוך וחזור בענייני בירוקרטיה. משרד הבינוי והשיכון יהיה האמא והאבא של כל הנפגעים - הכי חשוב שיהיה גוף אחד שיטפל בכל הפרטים במרוכז. הדבר היחיד שאסור שיהיה זה בירוקרטיה מול אגף התקציבים באוצר".

"אנחנו מדינה מתוקנת ומסודרת וגם אנחנו רוצים לעמוד מול גוף אחד וזה יהיה מול ראש המועצה, אליו יזרים הציבור את כלל הבעיות והוא שיעביר אותן אלינו. אנו נטפל בכל הבעיות מול האוצר.

לדברי שר השיכון והבינוי על פי בדיקה שנערכה עד כה, מספר בתים שניזוקו עד היסוד עומד על 100 בתים. בנוסף ישנם הרבה בתים שנפגעו וניתן לשקם אותם.

"לדעתי עושים לשר הפנים אלי ישי עוול. האש התפשטה במהירות אדירה ושום מערך כבאות לא היה מצליח להתגבר על זה. מדובר בשר שהעביר מיסמכים מפה ועד אמריקה כדי למצוא פיתרונות למצב שירותי הכבאות. יש מי שביקש ויש מי שאמר לא - לפחות ראוי שיעלה בליבכם ספק באשר לאשמים במצב" אמר אטיאס וכיוון את הביקורת למשרד האוצר. "אני מסכים שכרגע לא צריך לחפש אשמים בעודנו קוברים את מתנו. מצאו איזו דרך כדי לעשות עליו סיבוב על דברים אחרים שכועסים עליו".

אטיאס ערך היום סיור באזור שנפגע וקיים ישיבת עבודה עם המועצה האזורית חוף הכרמל בה מצוי עיקר הנזק שנגרם לתושבים ולבתים. בישיבה עם הנהלת המועצה הראשית חוף הכרמל הוחלט כי כבר מחר בבוקר יצאו צוותי עבודה משותפים של האגף לענייני הכפר במשרד הבינוי והשיכון והמועצה האזורית חוף הכרמל, כדי לבדוק את הנזקים שנגרמו לתושבים, לבתים ולתשתיות. אנשי המשרד יבדקו את הנזקים שיגרמו ויכינו בימים הקרובים אומדן עלויות הנזקים שיוגשו לוועדת ההיגוי שהוקמה היום ולמשרד האוצר.

לפי ההערכות נפגעו עד היסוד 100 בתים במועצה האזורית חוף הכרמל וברשויות המקומיות בסביבה לצד פגיעה בתשתיות כבישים ומדרכות, מים, ביוב, חשמל, מוסדות ציבור ושטחים ציבוריים ובבתים נוספים. עוד הוחלט בישיבה עם המועצה האזורית בראשות כרמל סלע, כי משרד הבינוי והשיכון יפעל מול המועצה האזורית, והמועצה האזורית תרכז את פניות התושבים. משרד הבינוי והשיכון מגבש תוכנית מפורטת לשיקום הנזקים הפיזיים מן השריפה וסיוע בשכ"ד לצורך דיור חלופי למשפחות שביתם ניזוק.