מנכ"ל כים-ניר: "מדינת דגנרטים - חיי אדם לא שווים פה"

לדיוויד גולן, שהשתתף בעצמו כטייס בכיסוי השריפה בכרמל, אין ספק מה היה קורה אם היום מזעיקים אותו בזמן: "אז היו עוד 41 אנשים חיים"‏

‎‎‏"מדינה של דגנרטים", כך מסכם את מחדל השריפה בכרמל דיוויד גולן, בעל השליטה (84.5%) ומנכ"ל כים-ניר. החברה, אשר פועלת בתחום שירותי‎ ‎התעופה, כולל כיבוי שריפות מהאוויר, השתתפה ב-140 שעות טיסה של כיבוי אש בשריפה הנוכחית.

נציין כי מניית כים-ניר נמחקה ביוני 2007 מהמסחר בבורסה, אך 4% ממניותיה עדיין מוחזקים בידי הציבור. החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם הכנסות של 39 מיליון שקל - צמיחה של 6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד; ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 3.3 מיליון שקל - ירידה של 24%.

ביום חמישי בשעה 12:47 המריא המטוס הראשון של החברה, ורק בהמשך הופעלו מטוסים נוספים. לגולן, שהשתתף בעצמו כטייס בכיסוי השריפה בכרמל, אין ספק מה היה קורה אם היום מזעיקים אותו בזמן: "אז היו עוד 41 אנשים חיים", הוא אומר.

- ‎‎מה צריך היה לעשות?

‎‎‏"מוקדם בבוקר צריך היה לשים את המטוסים בכוננות, ולא לחכות לאסון ואז להעמיס את החומר. בקיצור, טמבלים. חיי אדם לא שווים פה כלום".

ההשפעה של האירועים על הדוחות הכספיים של כים-ניר שוליים, כיוון שכיבויי שריפות מהווים פחות מ-5% מסך הכנסותיה, ולכל היותר 1.5% מהרווחים. "אנו בראש ובראשונה חברה חקלאית, ובגלל שהייתה שנת בצורת יש פחות פעילות. נגדל טיפה בהכנסות, אך לא בהרבה ובלי קשר לשריפה".

כים-ניר מחזיקה 8 מטוסי ריסוס, המשמשים גם כמטוסי כיבוי. מחירי החברה נעים בין 3,000 שקל ל-4,500 שקל לשעת טיסה בתלות בסוג העבודה.