מיהי קבוצת המשקיעים שתרכוש את תנובה ממבטח שמיר?

לאומי וקבוצת המשקיעים - משפחת תורג'מן, מר חן למדן, מר ברונו לנדסברג, ואבי ואיילת גרוס ישלמו למבטח שמיר תמורה של כ-1.23 מיליארד שקלים עבור חלקה של מבטח שמיר ב-SPV

לאומי פרטנרס סיימה אמש לגבש את קבוצת המשקיעים בתנובה, אשר תרכוש את אחזקות מבטח שמיר ב- SPV המחזיקה במניות תנובה. את המהלך גיבש צוות ההשקעות של לאומי פרטנרס בראשותו של ירון בלוך, אשר יכנס לתפקיד מנכ"ל לאומי פרטנרס בתחילת שנת 2011.

לאומי וקבוצת המשקיעים - משפחת תורג'מן, מר חן למדן, מר ברונו לנדסברג, ואבי ואיילת גרוס ישלמו למבטח שמיר תמורה של כ-1.23 מיליארד שקלים עבור חלקה של מבטח שמיר ב- SPV. עוד סוכם על מנגנון התאמת מחיר בהתאם לדיבידנדים שיחולקו, ובהתאם לחוב של ה- SPV.

לאומי ירכוש כמחצית מהאחזקות של מבטח שמיר ב- SPV (כ- 13.5% מה - SPV ) המשקפים כ- 10.4% בתנובה. קבוצת המשקיעים תרכוש בחלקים שווים את המחצית השנייה של האחזקות המשקפות לכל משקיע כ - 3.4% מה-SPV שהם כ-2.6% מתנובה. בנוסף, יוכל לאומי למכור יתרה נוספת של 3.5% מה- SPV לקבוצת המשקיעים, כאשר חלק זה יופץ באופן שווה בין ארבעת המשקיעים הפרטיים בקבוצה שגובשה.

מיהם ארבעת המשקיעים בקבוצה?

משפחת תורג'מן - הבעלים של קבוצת טחנות הקמח שטיבל. הקבוצה עוסקת ביבוא, אחסון, טחינה, שיווק ומכירה של חיטה ודגנים נוספים. הקבוצה מחזיקה בנתח שוק של כ-30% משוק הקמח בארץ והיא נוסדה בשנת 1953. כיום בבעלות מלאה של הקבוצה 5 טחנות קמח בכל רחבי הארץ. ברוך תורג'מן, תעשיין ותיק ומוערך, מנהל את הקבוצה בעזרת שלושת ילדיו.

חן למדן - בעלים של למדן החזקות, חברת החזקות פרטית. לחברה החזקות ב-5 תחומים: אוריין שילוח - החזקה של 52% באוריין שהינה חברה ציבורית הרשומה בבורסה בת"א. חן למדן משמש כמנכ"ל החברה שהיא אחת מהמובילות בארץ בתחום שילוח מטענים ועמילות מכס; UPS ישראל - החזקה של 35% ב-UPS ישראל בשותפות עם משפחת לבנת; מטרומוטור אופנועים - החזקה של 33% במטרומוטור, חברת ייבוא והפצה של אופנועים; Cargo GSA - חברה לייצוג חברות תעופה בתחום המטענים; נדל"ן - בעלי 40% ממתחם אסותא הישן בתל אביב (נרכש מבוימלגרין לפני כשנתיים) אותו מכרו לאחרונה לקבוצת העיר החדשה.

ברונו לנדסברג - משפחת לנדסברג הינה המייסדת והבעלים של חברת סנו אשר הוקמה בשנת 1965 והפכה לציבורית ב-1982. סנו והחברות הבנות עוסקות בייצור, שיווק, מכירה והפצת מוצרי צריכה ביתיים שאינם מוצרי מזון, תוך התמקדות ב-4 מגזרים: מוצרי ניקוי ואחזקת הבית, מוצרי נייר, מוצרי טואלטיקה, יבוא ושיווק כימיקלים. כמו כן, החברה פועלת בתחום המזון היבש - ייצור ושיווק (באמצעות חברת מנה).

אבי ואיילת גרוס - אבי ואיילת גרוס המתגוררים בארץ, חיו בעבר בארה"ב וייסדו בארה"ב בשנת 1990 חברת טקסטיל בשם Divatex. החברה הינה ספקית כלי המיטה השלישית בגודלה בארה"ב. מכירות החברה בשנת 2006 הוערכו ב-170 מיליון דולר. בשנת 2007 מכרו אבי ואיילת גרוס 80% מהחברה לחברת טקסטיל הודית בשם Himatsingka עבור 53 מיליון דולר. כיום, משמש אבי כנשיא Divatex והזוג מחזיק ב-20% בה.