לדבר ב-iPhone בלי לשלם

כוכבת המצעד: תוכנה לדיבור בחינם שמתריעה בכל פעם שאיש קשר שלך יוריד אותה אליו

1. סקייפ, מאחוריך

אפליקציית האייפון החדשה, Viber, מתפשטת ברשת באופן ויראלי ובפרט בקרב המשתמשים בישראל. Viber מאפשרת למשתמשי אייפון לנהל שיחות חינמיות, שמבוססות על רשת WiFi או על גבי הרשת הסלולרית.

האפליקציה מזכירה את זו של סקייפ, אולם הבידול שלה טמון בכך שהיא אינה מצריכה מהמשתמש להירשם או לחפש אחר אנשי הקשר שלו. האפליקציה מתלבשת על רשימת אנשי הקשר של המשתמש באייפון, ולאחר ההורדה שלה היא חושפת בפני המשתמש מיהם אנשי הקשר שכבר הורידו את האפליקציה (באמצעות אייקון ממותג), ושאיתם ניתן לנהל שיחה בחינם.

בכל פעם שאיש קשר נוסף של המשתמש מוריד את האפליקציה, הוא מקבל התראה על כך (ויראלי, כבר אמרנו?). האפליקציה בחינם, מאחוריה עומד הסטארט-אפ הישראלי iMesh, שפיתח תוכנה לשיתוף קבצים שזכתה לפופולריות רבה בשנות ה-90.

2. קריוקי נולד

סבורים שיש לכם כישרון מוזיקלי יוצא דופן? האתר החדש "שרים קריוקי" מציע לבחון אם ניחנתם בקול טוב. באתר יכולים הגולשים למצוא למעלה מ-1,500 פלייבקים של להיטים וקלאסיקות ממיטב הזמר הישראלי.

הפלייבקים השונים מחולקים על-פי קטגוריות שונות, בהן מוזיקה מזרחית, שירי פופ ורוק, והם ניתנים להורדה למחשב הפרטי (באופן חוקי). השירים, שנשמרים בפורמט DIVX או MP3, כוללים את מילות השיר, המופיעות על המסך ומתוזמנות באופן ויזואלי בהתאם ללחן השיר. האתר החדש מוצע תמורת תשלום - מחיר להורדת שיר קריוקי בודד עומד על 9 שקלים.

3. שיעור פרטי

מחפשים אחר מורה פרטי למתמטיקה או לפסנתר? אם כן, האתר החדש "מורה פרטי" הוא המקום המתאים לכך. האתר מציע מאגר מידע כלל-ארצי מקוון, המכיל פרטים אישיים של יותר מ-2,500 מורים במגוון רחב של תחומי עניין, מלימוד אנגלית, תפירה ומחשבים, לצד מורים ללימוד נושאים פחות קונבנציונליים, כגון מיסטיקה ופענוח חלומות.

לצד פרטי ההתקשרות של המורה הפרטי, משתמשים יכולים לראות את התמונה של המורה, סרטון וידיאו (אם קיים), פירוט הרקע המקצועי, אזור העבודה והמחיר שגובה המורה בעבור שעת לימוד אחת.

כן יכולים המשתמשים לחפש אחר מורים על-פי קטגוריות חיפוש שונות, לדרג את המורים או להמליץ עליהם לחברים. כעת יכולים מורים להציע את מרכולתם בחינם באתר, אולם בעתיד ייאלצו לשלם על מנת לפרסם את עצמם באתר.

4. חבר לטיסה

Planely הוא שירות חדש המתיימר להפוך את חוויית הטיסה, בפרט טיסה למטרות עבודה, לחוויה חברתית יותר. על מנת ליהנות מהשירות יש להירשם באתר (אפשר גם באמצעות פייסבוק קונקט) ולהזין את פרטי הטיסה של המשתמש, ומערכת האתר מסייעת בגילוי אנשים נוספים הנמצאים על אותה הטיסה או באותו שדה התעופה.

כן יכולים משתמשים להיעזר בשירות על מנת למצוא שותפים פוטנציאליים לנסיעה משותפת לשדה התעופה, לדוגמה, או לארגן מושבים צמודים בטיסה. בעתיד הקרוב מתכננים היזמים להוסיף לשירות שכבה חברתית, שתסייע גם באיתור חברים מרשתות חברתיות קיימות.