כי"ל רוכשת יצרנית דשנים אמריקנית תמורת 270 מ' ד'

מדובר ב-Scott's Global Professional, היחידה העסקית לדשנים מיוחדים של Scotts Miracle Gro ■ הרכישה תמומן ממקורות מימון עצמאיים

משפחת עופר צופה לחו"ל: ענקית הדשנים כי"ל הודיעה הבוקר (ג') לבורסה כי הציעה לרכוש את Scott's Global Professional, היחידה העסקית לדשנים מיוחדים של Scotts Miracle Gro, תמורת 270 מיליון דולר, אשר ימומנו על ידי החברה ממקורות מימון עצמאיים. כי"ל מנוהלת על ידי עקיבא מוזס.

Scotts Miracle Gro היא חברת ייצור ושיווק אמריקנית, הגדולה בעולם לתשומות לגינון, מדשאות וחקלאות אינטנסיבית. היקף המכירות וה-EBITDA המצרפי של היחידה הנרכשת, נכון לשנה המסתיימת בספטמבר 2010, הינו 242 מליון דולר ו- 31.4 מיליון דולר, בהתאמה.

הנכסים המיועדים לרכישה על ידי כי"ל כוללים גם מפעלי ייצור בהולנד, בריטניה וארה"ב כמו גם מכרות כבול למצעי גידול בבריטניה, כאשר בכוונת כיל לשלב את פעילות היחידה במגזר כי"ל דשנים תוך מימוש הסינרגיות השיווקיות והתפעוליות. בנק סיטי ייעץ לכי"ל במהלך הרכישה.

יוסי שחר, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה מסר כי "בעקבות רכישת היחידה, תבסס כי"ל את מעמדה כשחקן מרכזי בעולם גם בתחום הדשנים המיוחדים. תחום זה, שבו כבר פועלת החברה מזה שנים רבות, הוא בעל שיעורי צמיחה גדולים והרכישה תסייע במאמצי החדירה לשווקים נוספים. הרכישה הינה חלק ממדיניותה של כי"ל להתמקד בתחומים מתקדמים התורמים לאיכות הסביבה ובמוצרי המשך בעלי ערך מוסף גבוה".

יוסי צידון, סמנכ"ל בכיר לדשנים מיוחדים בכי"ל דשנים הוסיף כי "היתרונות המשמעותיים של רכישת Scott's Global Professional, בשילוב עם הסינרגיות שאנו מצפים להשיג, יאפשרו לנו להאיץ את הצמיחה והרווחיות של פעילות הדשנים המיוחדים. באמצעות כל היתרונות הללו, נוכל לבסס את הפעילות המשולבת כשם דבר בתחום הדשנים המיוחדים והתשומות לגידולי נוי ודשא להיקף של כ-500 מיליון דולר לשנה".

הפועלים: "צעד נוסף לחיזוק המעמד בעולם האגרוכימיה"

בבנק הפועלים סבורים בתגובה להודעת כי"ל כי רכישת פעילות הדשנים המיוחדים של Scotts היא צעד נוסף של החברה לחיזוק מעמדה בעולם האגרוכימיה, עם הגברת המאמצים בתחום הצומח והרווחי ביותר בענף.

האנליסט ירון פרידמן מעריך כי מלבד היתרונות שבהרחבת הפעילות בתחום זה, כי"ל צפויה ליהנות מבעלותה על כל שרשרת הייצור של הדשנים המיוחדים, וכן ממיצוי הסינרגיות בין הפעילות הנרכשת לפעילות הקיימת בקבוצה כיום.

פרידמן חוזר על המלצת "תשואת יתר" למניית החברה ומציין כי מחיר היעד הקודם - 57 שקל למניה - מצוי כעת בעדכון.