הרשות להגנת הצרכן לפרטנר: הראו ללקוחות את החוזה

מתלונות שהגיעו לרשות עולה לכאורה כי באופן סדרתי נמנעת פרטנר מלמסור לצרכנים חוזה כתוב הכולל את פרטי העסקה העיקריים, כפי שדורש החוק ■ פרטנר דוחה את הטענות נגדה

האם הרשות להגנת הצרכן תצליח במקום שאחרים נכשלו? היום (ג') קראה הרשות לחברת אורנג' להפסיק את המנהג של החתמת הלקוחות על חוזים מבלי שראו את פרטי החוזה.

זאת - בעקבות פניות צרכנים שמהן עולה כי בדרך של שגרה נמנעת אורנג' מלמסור הסכם בכתב ובעל-פה שמכיל את הפרטים הנדרשים: זכות הצרכן לבטול העסקה ודרכי הביטול, פירוט התשלומים עבור ביטול ודרך חישובם, משך העסקה ומועד קיומה (אם זו עסקה לתקופה קצובה), פרטי העוסק והכתובות שדרכן ניתן להודיע על ביטול העסקה.

את ההוראה שיגרה הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס, למנכ"ל פרטנר, יעקב גלברד.

אי-מילוי דרישת הממונה, מבהירים ברשות, מהווה עבירה נמשכת ועלולה לגרור נקיטת הליכים.

התופעה רחבה ומוכרת גם מתלונות המטופלות לא אחת במדור זה. נציגי השירות של חברות התקשורת, בהן אורנג', מסכמים בעל-פה פרטי עסקה עם הלקוח, אך לא מעבירים לו כל אסמכתא כתובה שתשמש כראיה בעת הצורך ותאפשר לו לראות שחור על גבי לבן לאיזו עסקה הוא נכנס.

במקרים של מחלוקת, כל מה שנותר הוא טענות החברה מול טענות הלקוח, כשאת תיעוד השיחה, אם קיים, אין דרך להשיג מהחברה. פרטי החיוב כמובן נתונים בידי החברות והן עושות בהן כרצונן, גם ללא החוזה הכתוב.

עו"ד פינקוס מציינת כי "חוק הגנת הצרכן מחייב מתן הסכם בכתב ובעל-פה בעסקה שבוצעה באינטרנט, בטלפון וגם כאשר נציג החברה מגיע לביתו של הצרכן. הימנעות מכך לא מאפשרת לקבל את המידע המהותי ולבחון את כדאיות העסקה".

מאורנג' נמסר בתגובה: "החברה דוחה את הטענות המועלות על הסף ומדגישה כי היא מקפידה למלא אחר החוק. החברה תמהה על הודעת הממונה טרם התייחסותה לטענות".