ההורנטס עוברת לידי ה-NBA; העלות: 300 מיליון דולר

הליגה תרכוש את הקבוצה מניו אורלינס, שנקלעה למצב כלכלי קשה; תפעיל אותה ותנסה למצוא לה רוכש ■ דייויד סטרן: "המהלך נועד להבטיח את המשך הקיום התחרותי של ההורנטס"

בצעד יוצא דופן, הודיעה ה-NBA רשמית כי היא תרכוש את השליטה על קבוצת ניו אורלינס הורנטס עבור 300 מיליון דולר. הפרנצ'ייז יהפוך לראשון בתולדות ה-NBA שמוחזק על-ידי הליגה, עניין שהתרחש בעבר במספר מועט של קבוצות ב-MLB וב-NHL.

הסיבה למהלך הזה היא העובדה שמחזיק המניות העיקרי בהורנטס מאז 1987, ג'ורג' שין, לא הצליח למכור את אחזקותיו לאף משקיע אחר בחודשים האחרונים, ובמקביל נותר חסר יכולת כלכלית להחזיק את ההורנטס. המטרה של ה-NBA היא להפעיל את הקבוצה, ובמקביל לחפש לה רוכש שישאיר אותה בניו אורלינס, כחלק מהרצון של הקומישינר דייויד סטרן לשמור על קבוצת כדורסל מקצוענית בעיר שהתמודדה עם הוריקן קטרינה.

סטרן אמר במסיבת עיתונאים בנושא: "המהלך נועד להבטיח את המשך הקיום התחרותי של ההורנטס ולספק לה את המימון שהיא צריכה". סטרן הוסיף כי לא קיימת "הגבלת זמן" על מכירת ההורנטס למשקיע חדש, ושהקבוצה תעבור מה-NBA לבעלים חדש רק כאשר יגיע האדם המתאים. במקביל, אמר הקומישינר שהליגה תיכנס למו"מ על הארכת חוזה החכירה של ההורנטס באולם "ניו אורלינס ארינה", שמסתיים ב-2014.

יש לציין כי העברת ההורנטס לידי ה-NBA עדיין כרוכה באישור סופי מטעם הנהלת הליגה, שתקיים הצבעה בנושא בשבוע הבא.