עורכת דינו של טל מור: "לשחררו בשל שביתת הפרקליטים"

מור מואשם כי דרס למוות והפקיר את רוכב האופניים שניאור חשין ■ הבקשה לשחררו ממעצר באה בעקבות 3 דחיות בשלב ההוכחות במשפטו שחלו בשל שביתת פרקליטי המדינה

פרקליטתו של טל מור, המואשם כי דרס למוות והפקיר את רוכב האופניים שניאור חשין, דורשת לשחררו ממעצר בשל שביתת פרקליטי המדינה - כך דווח בגלי צה"ל. הסעיף שבגללו מבקשת עו"ד תמי אולמן לשחרר את מור נקרא עיון חוזר, בשל חלוף הזמן.

הבקשה באה בעקבות 3 דחיות בשלב ההוכחות במשפט, שאמור היה להיפתח ב-29 בנובמבר. בכל פעם נציגי הפרקליטות לא הגיעו בגלל השביתה.

"אני לא חושבת שזו בקשה תמוהה לשחרר את טל. גם לנאשם יש זכויות, לא ייתכן שהפרקליטות תשבות ולא תגיע לישיבות. לא ברור מדוע הפרקליטים לא מגיעים לבית המשפט, אך כשאני מגישה בקשה לשחררו אז הפרקליטות נזעקת, ובוועדת חריגים מאשרים לשלוח נציג כדי 'להגן' על המדינה", אמרה עו"ד אולמן, וציינה כי גם אם מרשה ישתחרר הביתה - המשפט עדיין מתנהל.

"טל לא אשם בעיכוב המשפט"

"השחרור הוא רק אקט זמני, ואם טל יורשע הוא יילך לכלא", המשיכה עו"ד אולמן ואמרה: "אולי זה יהיה זרז לסיום השביתה, כדי שלא יהיה מצב שאנשים שאולי חפים משפע יישבו במעצר. צריך לזכור שטל הסגיר את עצמו לידי המשטרה, והמשפט נמשך ונמשך - שלא באשמתו".

לדבריה, כבר היו תקדימים שבתי המשפט שחררו חשודים במקרים כאלה, ו"החריג הוא המעצר".

בינתיים טל מור נמצא במעצר כחצי שנה, ומחר (ד') ייערך דיון בבקשת עורכת דינו בבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה.

עו"ד אולמן יכולה לשאוב אופטימיות משחרורם ממעצר בימים האחרונים של אב החשוד בהתעללות מינית בבנותיו ושל סוחרי סמים ונשק. לקראת הדיון ניתן היתר מיוחד לנוכחות נציג מהפרקליטות במשפט.

"מתייחסים לפרקליטים כאל אוויר"

עו"ד הדס פורר-גפני, מנהלת מחלקה בפרקליטות מחוז תל-אביב וחברה בוועדת החריגים, דחתה את הטענה כי הפרקליטות נזעקת רק כשמבקשים להאריך מעצר או לשחרר עצורים ברשימת עבירות שנקבעו מלכתחילה: "זו טענה שאין בה כלום", אמרה בגלי צה"ל. לדבריה, טל מור ימשיך לשבת במעצר כי "מדובר בבן אדם מסוכן".

שביתת פרקליטי המדינה נמשכת כבר 3 שבועות, וגם כעת לא נראית התקדמות כל שהיא: "אין שום מגעים. זה דבר מדהים, מתייחסים אלינו כאילו אנחנו אוויר. אף אחד לא מתייחס אלינו", אומרת עו"ד פורר-גפני: "אנחנו לא מופיעים בתיקי הוכחות אלא בבקשות לשחרור. יש בקשות שהן יוצאות דופן, למשל להופיע בפני ועדה פסיכיאטרית במקרה של נאשם ברצח שרוצה להשתחרר".