הנפט מטפס לשיא של 26 חודשים: נסחר מעל 90 ד' לחבית

תחזית שורית של גולדמן זאקס: מחיר הנפט יעלה בסוף 2011 ל-105 דולר לחבית ומחיר הזהב יגיע לשיאו ב-2012 כשהמתכת היקרה תטפס ל-1,750 דולר לאונקיה

על רקע מזג האוויר הקפוא ברחבי אירופה, חולשתו של הדולר והעליות בשוקי המניות והסחורות ברחבי העולם תוך ציפיה להתאוששות חזקה יותר של הכלכלה, חצה היום (ג') הנפט לראשונה מזה יותר משנתיים את רמת ה-90 דולר לחבית, לאחר שאתמול נקבע שערו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי בסיום המסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק בשיא של 26 חודשים על 89.38 דולר לחבית.

לפחות חמישה בנקים העלו בשבוע שעבר את תחזיותיהם למחירו של הנפט בטווח הבינוני והארוך, לאחר שדגישו גורמים כגון העלייה בביקושים בשווקים המתעוררים, צמיחה כלכלית מהירה יותר וחוסר רצונו, או הסתייגותו של אירגון אופ"ק להגביר את התפוקה.

ביום שבת הקרוב תערך פגישת ארגון אופ"ק, ארגון המדינות מייצאות הנפט, כאשר במקום להעלות את התפוקה על מנת להוביל לירידת מחירים, צפוי הארגון להותיר הארגון את מדיניות הייצור הנוכחית, כך אמרו שרי נפט של המדינות השייכות לארגון.

מחר צפוי להתפרסם בארה"ב דו"ח המלאים של הנפט ומוצריו ואלו צפויים להצביע על נפילה במלאי הנפט הגולמי, לאחר שבתי הזיקוק הגבילו את הייצוא, כך על פי הציפיות שפורסמו ברוייטרס.

התחזית השורית שפרסם אתמול גולדמן זאקס התייחסו כלכלני הבנק גם לסקטור הסחורות והאנליסטים פרסמו תחזית לכך שמחיר הנפט יעלה בשנת 2011 ל-105 דולר לחבית והעריכו כי הביקושים לו יגברו ככל שתימשך ההתאוששות בשוק האמריקני. " מגזר האנרגיה הוא באופן היסטורי המגזר בעל הביצועים הטובים ביותר כאשר מדד ה-ISM, מדד מנהלי הרכש, גבוה מ-50 נקודות (רמה המצביעה על התרחבות בפעילות הכלכלית), מה שנראה בעל סיכוי הולך וגובר לנוכח הנתונים החזקים שפורסמו באוקטובר.

סחורה חמה נוספת היא הזהב, אשר ממשיך לעלות זה היום השביעי ברציפות לרמה של 1,428 דולר לאונקיה. בגולדמן זאקס מאמינים כי בארה"ב תמשיך להישמר הרמה הנמוכה של הריבית, מה שימשיך ללבות את הראלי במחירי הסחורות ובראשן הזהב. בגולדמן מעריכים כי מחירו של החוזה העתידי על הזהב עד סוף שנת 2011 לרמה של 1,690 דולר לאונקיה וכי גם לאחר מועד זה ימשיך המחיר לטפס, כאשר רמת השיא צפויה בשנת 2012 אז יגיע הזהב לשיא של 1,750 דולר לאונקיה, מחיר הגבוה ב-22% מהמחיר הנוכחי, ולאחר מכן, כאשר הריבית בארה"ב תתחיל לעלות - צפויים מחירי הסחורות לרדת.