הבנקים הכבידו על שוקי אירופה: חתמו במגמה מעורבת

החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על ירידות ■ הייצוא בגרמניה ירד ב-1.1% ■ בטוקיו רושמים המדדים המובילים עליות על רקע התחזקות במניות היצוא

אירופה נסגרה היום (ד') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים לאור המומנטום החיובי מכיוון וול סטריט אמש. הבנקים וחברות הביטוח רשמו עליות אך סקטורים אחרים קיזזו עליות אלו. המדד הבריטי והגרמני נסוגו.

המניות בשווקים הפריפריאלים התחילו התחילו לאט אך התייצבו בהמשך היום לאחר שתקציב של אירלנד התבהר ביום ג' בערב. בימים הקרובים יהיו הצבעות נוספות על התקציב בפרלמנט באירלנד בעוד הממשלה מחפשת להוריד את הגרעון העולה של המדינה.

המדינות שהמשקיעים דווקא מטילים ספק ביציבותן לאחרונה הראו היום סימנים אופטימיים. הבורסה של דבלין, ISEQ, עלתה ב-1%, הבורסה הספרדית IBEX 35 עלתה ב-1.55% ו-FTSE האיטלקית רשמה עלייה של 1.4%. עם זאת, הבורסה ביוון ירדה ב-0.7%.

נתון מאקרו לא חיובי פורסם היום בגרמניה המצביע על ירידה של 1.1% בייצוא בחודש אוקטובר בהשוואה לחודש ספטמבר. "המסחר צריך לתרום לצמיחת כלכלת גרמניה ברבעון הרביעי", אמר אסטרטג ב-Commerzbank. הייצור התעשייתי בגרמניה עלה ב-2.9% באוקטובר בהשוואה לחודש הקודם.

מגמה מעורבת אפיינה היום את המסחר בבורסות אסיה היום (ד'), לאחר סגירה מעורבת עם נטייה לעליות בניו יורק אתמול. בטוקיו רושמים המדדים המובילים עליות על רקע התחזקות במניות היצוא. בסיאול מובילות מניות ההיי-טק את השוק ואילו בהונג קונג נרשמות ירידות .

בוול סטריט נרשמה אמש נעילה יציבה עם נטייה לעליות, לאחר שהמסחר התנהל לאורך כל היום (ג') במגמה חיובית כאשר המשקיעים קיבלו בברכה את ההחלטה של ממשל אובמה להאריך את ההקלות במסים לכלל אזרחי ארה"ב. המסחר נפתח בעליות משמעותיות שהגיעו עד לכ-1% בנאסד"ק. לאחר מכן, העליות התמתנו והמסחר התנהל בעליות של כ-0.5% במדדים המובילים.

לקראת סיום המסחר, פורסם נתון מאקרו אודות אשראי הצרכני בארה"ב שעלה בניגוד לתחזיות לרמה של 3.4 מיליארד דולר. לאחר מכן, המדדים נסוגו עד הנעילה היציבה שבה הנאסד"ק רשם עלייה קלה של 0.14%, הדאו-ג'ונס ירד ב-0.03% וה-S&P500 עלה ב-0.05% אך עדיין נשאר ברמת שיא של שנתיים שהגיע אליה מאז הפתיחה.

בחזרה לאסיה. בזירת המאקרו, היום דווח ביפן כי ההזמנות ממפעלים רשמו ירידה של 1.4% באוקטובר, זה החודש השני ברציפות. כלכלנים ציפו לירידה של 0.1% בלבד.

"המשקיעים מהססים לאחר החולשה בניו-יורק בחצי השני של יום המסחר. מורגשת ירידה ברמת הנזילות ורואים גם עלייה חדה בתשואות על אגרות חוב לטווחים ארוכים אבל בסך הכל אני מעריך שעדיין יש מקום לעליות בשבועות הקרובים", אמר לאתר מארקטווטץ' Jamie Spiteri, מנהל השקעות בסידני.

מניית סוני רושמת עלייה של 1% ו-TDK מוסיפה 1.6% בטוקיו. בסיאול רושמת מניית סמסונג אלקטרוניקס עלייה קלה.