איתן ששינסקי לבג"ץ: "משווים אותי לצורר הנאצי; לא יפחידו אותי"

במכתב לבג"ץ בתגובה לעתירות המבקשות לבטל את מינויו, מבהיר ששינסקי כי הטענות מופרכות וכי הוא לא ייכנע למסע הדה-לגטימציה נגדו: "ציפיתי למתקפה - אך לא בהיקף הזה"

‎‎יו"ר הוועדה לבחינת תמלוגי הגז, פרופ' איתן ששינסקי, טוען כי הוא נתון במתקפה שמטרתה ניסיון לפגוע בשמו הטוב וביושרו. כך כתב בימים האחרונים ששינסקי לבג"ץ, בתגובה לעתירה שהגישה נגדו "העמותה לקידום דרך אחרת", הדורשת לבטל את מינויו ליו"ר הוועדה, בטענה כי היא נתון בניגוד עניינים.

"איני נרתע ואיני נסוג ממילוי המטלה שהוטלה עליי, כל מיני פעולות הפחדה ודה-לגיטימציה שלי ושל בני ביתי לא ירתיעוני", כתב ששינסקי.

‏לפי העתירה, שהוגשה באוגוסט האחרון באמצעות עוה"ד אלינור דולב ורונאל פישר, ששינסקי נגוע "מכף רגל ועד ראש באינטרסים אישיים, ככל שהדבר נוגע לעסקי הגז של מדינת ישראל, נוכח חברותו בוועדת ההשקעות של בית ההשקעות פסגות, שלו אינטרסים ישירים בחברת אמפל, המחזיקה באחוזים ניכרים משדה הגז המצרי".

בנוסף נטען כי בעתירה כי רעייתו של יו"ר הוועדה, רות ששינסקי, פעילה במסגרת הקרן החדשה לישראל, הנאבקת למען העלאת שיעור התמלוגים שישלמו חברות הגז למדינה.

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, ושר האוצר, יובל שטייניץ, דחו את הטענות שהעלתה העותרת.

‏בצעד יוצא דופן החליט ששינסקי לשגר מכתב מטעמו לבית המשפט. "אני איש אקדמיה", כתב, "אינני רגיל לבוא בשערי בית המשפט, ולא נדרשתי מעולם להביא את עמדתי בפני ערכאה שיפוטית. על אף הקושי שאני מוצא במציאת מילים להבעה בבית המשפט - היות והעתירה דנה בסוגיות הנוגעות לשמי הטוב, ליושרי וליושרה של אשת חיקי היקרה, אני מוצא זאת חובה לומר את שעל לבי".

‏לדברי ששינסקי, "זה מספר חודשים אני עומד בראשו של צוות מקצועי, שמונה על-ידי שר האוצר, שתפקידו להביא לשר מסקנות בנוגע למדיניות הפיסקלית הנהוגה בישראל בתחומי הנפט והגז הטבעי. האם מדיניות זו מתאימה וראויה או שיש לעדכנה, ובמקרה שיהיה מומלץ לעדכנה נתבקשנו להביא בפני השר המלצות כיצד לעשות זאת. ידוע כי הממשלה ניסתה להוביל מהלך של שינוי חקיקה עוד בשנת 2002 - במסגרת המהלך היה עלינו להטיל נטלים פיסקליים נוספים על שוק הנפט והגז הטבעי. זה נכשל".

‏‎‎טענות מופרכות

‏ששינסקי מציין במכתבו לבית המשפט כי "איני תמים, ולא סברתי כי גורמים נוגעים בדבר יאהבו לשמוע שמונתה ועדה כאמור, או שהיה והוועדה תגיע למסקנה כי יש להציע מדיניות פיסקלית עדכנית, הניסיון להביא מסקנות אלה בפני הממשלה וכנסת ישראל יעבור בשתיקה. אך לא צפיתי את היקף המתקפה שאני נתון תחתיה זה מספר חודשים".

‏ששינסקי מוסיף: "עתירה זו הינה דוגמה אחת מיני רבות לניסיונות לפגוע בשמי הטוב וביושרי - וזה רק קצה הקרחון. מעבר לעובדה זו אני מסכים לכל האמור בתגובת המדינה שהוגשה לבג"ץ. כל שהיה לי להצהיר הודעתי בזמן אמת לגורמים הרלוונטיים במדינה, הסוגיות נבדקו משפטית על-ידי גורמים משפטיים בכירים, ואלה הודיעו את עמדתם נאמנה. אציין כי לא דיווחתי על כל נושא הפעילות ההתנדבותית של רעייתי במסגרת הקרן החדשה, היות שהנושא מעולם לא היה נראה לי רלוונטי. מעבר לכך, טענות העותר בסוגייה מופרכות, מנופחות וחסרות פרופורציה למציאות".

"המון רב של מפגינים"

‎‎במסגרת מכתבו תיאר ששינסקי את שגרת חייו בחודשים האחרונים, שבהם הוא פועל כיו"ר הוועדה. "עד לפני מספר חודשים נאלצתי לפלס את דרכי מדי ערב דרך המון רב של שלטים ולעתים גם מפגינים, המאשימים אותי ואת אשתי בפעילות אנטי-ציונית, וזאת בלשון המעטה", כתב. "זה שבועות ארוכים מופצים עליי סרטוני תעמולה שונים באינטרנט שחלקם משווים אותי - פרופסור יהודי במדינת ישראל הפועל בשם ולשם ממשלת ישראל - לצורר הנאצי, תוך שליחתם לרשימת תפוצה המונה קולגות שלי בארץ ובחו"ל.

"איני נרתע ואיני נסוג ממילוי המטלה שהוטלה עליי, כל מיני פעולות הפחדה ודה-לגיטימציה שלי ושל בני ביתי לא ירתיעוני. אבקש להודיע לבית המשפט הנכבד כי מכתבי זה, בצירוף עמדת המדינה כפי שהוגשה, הינם במקום הגעתי לדיון בפני בית המשפט. איני רגיל בבתי משפט, והופעה בפניו קשה לי". ‏‎‎‏(בג"ץ 6259/10). ‏‎‎‏