בטר פלייס תשיק הרכב החשמלי בישראל תוך שנה

ממצגת של רנו בכנס "דויטשה בנק" עולה כי הפלואנס החשמלית השיגה בניסויי הקיץ טווח נסיעה רצוף של 181 קילומטר ■ בטר פלייס התחייבה לרכוש 115 אלף יחידות של הרכב

חברת בטר פלייס מתכננת להשיק רשמית את שיווק הרכב החשמלי בישראל ב-1 באוקטובר 2011. כך עולה מפרזנטציה של רנו בכנס רכב של דויטשה בנק. ייצור הפלואנס החשמלית החל בטורקיה חודש יוני השנה ועד כה יוצרו כ-660 יחידות טרום-ייצור, שמיועדות להיבחן ב-10 מבחני פיילוט ברחבי העולם. על פי נתוני רנו המכונית כבר נבחנה במבחני קיץ קשים בישראל ובדרום ספרד והשיגה בחלק מהמבחנים טווח נסיעה רצוף של 182 קילומטר - 20 קילומטר יותר מהמתוכנן.

במודל הכלכלי שהציגה רנו בכנס צפויים מחירי המכונית לצרכן, לא כולל מחיר סוללה ותוכנית המנויים, להיות מקבילים לאלו של דגם הדיזל של הפלואנס. החברה טוענת כי מודל תמחור זה זכה להעדפות במבחני קהל שערכה. מנתוני רנו עולה גם כי בטר פלייס התחייבה לרכוש 115 אלף כלי רכב כולל עבור דנמרק.

מלבד הפלואנס מתכוונת רנו להתחיל לשלוח למספר מדינות, ובהן ישראל, גם את הדגם החשמלי הקומפקטי "ZOE". עם זאת, מנתוני רנו עדיין לא ברור האם הרכב החדש יצויד רק בסוללה קבועה או גם באופציה לסוללה מתחלפת שנתמכת על ידי המודל של "בטר פלייס".

בתוך כך אמר אתמול שי אגסי בכנס טכנולוגי של הפרלמנט האירופי כי מודל הרכב החשמלי של בטר פלייס הוא בר יישום גם לגבי אירופה. לדבריו האירופאים צריכים ליישר קו עם הסינים, שהחליטו אסטרטגית להשקיע בפיתוח הרכב החשמלי כאלטרנטיבה להפחתת תלות של סין בנפט.

לדברי אגסי כדי שמכוניות חשמליות יזכו להצלחה מסחרית משמעותית באירופה מחירן הממוצע לצרכן צריך לנוע סביב 15 אלף דולר - "בטכנולוגיה הקיימת כיום המודל של בטר פלייס, שמפריד בין מחיר הסוללה למחיר הרכב, הוא היחיד שיכול להגיע לרמת המחיר הזו".