מניית היום: מזנקת 55% בעקבות הסכם וקבלת אישור FDA

BSP דיווחה כי קיבלה אישור FDA עבור מערכת HyperQ AD-100 ■ לפני כן דיווחה החברה כי חתמה על הסכם הפצה לא בלעדי בארה"ב

מניית חברת הביומד בי.אס.פי מזנקת במהלך המסחר בבורסה, במחזור נמוך יחסית, לאחר שהחברה שיגרה היום (ד') לבורסה שתי הודעות חשובות.

בי.אס.פי (BSP), המפתחת ומייצרת מוצרים מתקדמים לאבחון לא פולשני ומדויק של מחלות לב באמצעות טכנולוגיית עיבוד אות ייחודית, הודיעה היום על חתימת הסכם הפצה מהותי עם חברת Synergistic Medical Network - SMN, במסגרתו תפיץ ותשווק החברה האמריקאית את מוצרי BSP לרופאים במרפאות ובתי חולים ברחבי ארה"ב באמצעות מערך של 120 אנשי מכירות. במקביל מדווחת החברה על קבלת אישור FDA למערכת ה- HyperQ AD-100 לאבחון משופר של מחלות לב איסכמיות.

אישור ה-FDA מצטרף לאישור ה-CE שקיבלה BSP ביוני השנה לשיווק מערכת ה- ה- HyperQ AD-100 באירופה. מערכת ה- HyperQ AD-100 פועלת בטכנולוגיית HyperQ (ניתוח אות אק"ג בתדר גבוה) ומשולבת במערכות קונבנציונליות של אק"ג במאמץ. שילוב ה-HyperQ AD100 במערכות אק"ג קיימות מאפשר שימוש במדד אבחון מדויק ורגיש יותר למחלות לב איסכמיות - גורם מוות עיקרי בעולם.

הטכנולוגיה הייחודית שפיתחה בי.אס.פי מיושמת בצורה שאינה פולשנית ואינה כרוכה בקרינה או סיכון לנבדק וללא שינוי של הפרוצדורה הרפואית הרגילה. יעילותה גבוהה הן באבחון חולים והן בשלילת מחלה אצל נבדקים בריאים. מערכת ה- HyperQ AD-100 מאפשרת לראשונה לרופאים ליהנות מיתרונות הטכנולוגיה ומהיתרונות הקליניים שלה, ע"י חיבור של מכשיר פשוט למערכות האק"ג שכבר ברשותם.

"חתימת ההסכם וקבלת אישור ה-FDA הם עדות נוספת לעוצמה הטכנולוגית של BSP ולהערכה לה היא זוכה. שילוב מערכות ה- HyperQ AD-100 במערכות אק"ג סטנדרטיות הקיימות בשוק מרחיב באופן משמעותי את השוק הפוטנציאלי לחברה. בסיס מערכות האק"ג הסטנדרטיות המותקנות בעולם מוערך בין 60,000 ל-80,000 יחידות ומייצג שוק פוטנציאלי כולל של כ-800 מיליון דולר למוצר החדש", אמר ניסים גרייזס, מנכ"ל BSP.

כמו כן הוסיף "מערכת ה-HyperQ AD-100, המשלבת את בדיקת ה-HyperQ במערכות האק"ג הסטנדרטיות הקיימות בשוק, זוכה להתעניינות רבה מצד גורמי רפואה בארה"ב ובעולם בשל היכולת ליהנות ממדד ה- HyperQ המשופר, ללא צורך בהחלפה מלאה של מערכת האק"ג הקיימת".

מערכת ה-HyperQ AD-100 מצטרפת למערכת ה- HyperQ EX-300, שקיבלה כבר אישורי CE ו-FDA, ומאפשרת לחברה לספק פיתרון מודולארי כולל הן לשוק הראשוני של מערכות אק"ג במאמץ המוערך בכ-200 מיליון דולר בשנה והן לבתי חולים ומוסדות רפואיים שברשותם מערכות אק"ג קונבנציונאליות, והמעוניינים ביתרונות הקליניים שמציע מדד ה- HyperQ המשופר.

SMN פועלת ממשרדיה בקליפורניה ומורכבת מרשת של למעלה מ-100 מפיצים עצמאיים הפרושים בכל 50 המדינות בארה"ב. לחברי הנהלת SMN ניסיון מצטבר של עשרות שנים במכירת ציוד רפואי מתקדם כולל מוצרים קרדיולוגים בארה"ב. למיטב ידיעת החברה, ל- SMN קשרים מתמשכים עם עשרות אלפי רופאים בארה"ב במגוון התמחויות, ביניהן קרדיולוגים מומחים המהווים את קהל היעד העיקרי למוצרי החברה.