אלי ישי מעל בימת הכנסת: "האחריות מוטלת על שר האוצר"

רגע לפני פרסום דו"ח מבקר המדינה, באיחור של 12 שנה, אישרה היום הכנסת בקריאה טרומית את הצעת החוק 1998 להסדרת ושיפור מערך שירותי הכבאות והחילוץ

רגע לפני פרסום דו"ח מבקר המדינה, באיחור של 12 שנה, אישרה היום (ד') הכנסת בקריאה טרומית את הצעת החוק 1998 להסדרת ושיפור מערך שירותי הכבאות והחילוץ.

על פי הצעת החוק של ח"כ דוד אזולאי (ש"ס), שנועדה ליישם מסקנות ועדה מ-1998, יהפוך השירות הכבאות משירות מוניציפאלי לשירות ארצי. 39 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים, אולם עדיין לא ברור אם החוק יזכה לתמיכת הממשלה והמשך חקיקתו תקודם.

חברי הכנסת חיים כץ ושלי יחימוביץ' הביעו את התנגדותם לחוק בטענה שהוא אוסר על הכבאים להתאגד ולשבות, אולם השניים לא הצביעו נגדו.

"אם הממשלה תביא הצעת חוק בעקבות השריפה הגדולה, ובעקבות הצעת החוק שלי, זה שכרנו", אמר אזולאי, "אנחנו כאן למקרה שהממשלה לא תעשה את המוטל עליה". אזולאי הבהיר כי בעקבות השריפה בכרמל ישנם סעיפים בהצעת החוק שדורשים שינוי, ובכוונתו להביא לשינויים במהלך הכנת הצעת החוק לקריאה ראשונה בוועדת הפנים שבראשותו.

שר הפנים אלי ישי, שהציג את הצעת החוק, טען מעל בימת הכנסת כי האחריות מוטלת על שר האוצר יובל שטייניץ. לטענתו, משרד הפנים מנסה להעביר כבר שנים רבות את ההצעה, אולם "האוצר תמיד מגביל את התקציב ברפורמה ובזכות ההתארגנות. בכל המדינות המתוקנות בעולם אין את הקשר הזה", טען שר הפנים.

"אפשר גם להעביר את החוק ולאפשר את ההתארגנות לכבאים. לא הייתה פעם אחת ששבתו. היתה פעם אחת וזו היתה זעקה אמיתית כשבאמת כלו כל הקיצין", הוסיף ישי.