כינור סטרדיבריוס בשווי 1.9 מיליון דולר נגנב בחנות סנדוויצ'ים בלונדון

מוזיקאית שנכנסה לחנות סנדוויצ'ים בלונדון כדי לחטוף משהו לאכול והניחה בצד את כינור הסטרדיבריוס שלה, שגילו 300 שנה ושוויו 1.9 מיליון דולר, גילתה שהכריך עלה לה ביוקר רב. הכלי הנדיר נגנב, מסרה משטרת העיר.

משטרת התחבורה של לונדון פרסמה בקשה לציבור לקבל מידע על הכינור הגנוב, וחברת הביטוח של הכנרת, לארק אינשורנס ברוקינג גרופ, הציעה פרס של 15 אלף ליש"ט לכל המוסר פרטים שיובילו לאיתורו.

הגניבה התרחשה בערב יום ב' שעבר (29 בנובמבר) מחוץ לתחנת הרכבת של איסטון. הכנרית נכנסה לקפה של רשת פרט-א-מונג'ה ("מוכן לאכילה" בצרפתית), הבחינה שתיבת הכינור שלה נעלמה והתקשרה למשטרה.

בתיבה היה כינור עתיק של אנטוניו סטרדיבריוס משנת 1696 ביחד עם קשת פקאט נדירה בשווי כ-100 אלף דולר וקשת נוספת מתוצרת בית הספר באזן בשווי 8,000 דולר.

"לפריטים הללו יש ערך רגשי ומקצועי אדיר לקורבן", מסר דובר המשטרה, "אך על אף שהם יקרים מאוד, יהיה קשה מאוד למכור אותם מאחר שהם נדירים וייחודיים, ויזוהו בקלות כרכוש גנוב".

להערכת מפקח המשטרה "יכול להיות שהכלי יוצע למכירה בחוגים מוזיקליים או של סוחרי עתיקות, ואנחנו פונים לכל מי שיש לו מידע כלשהו על מקום הימצאו של הכינור להגיע אלינו כדי שניתן יהיה להחזירו לבעליו החוקיים".

המשטרה לא ציינה את שמה של הכנרת, אך העיתונות דיווחה שזו מין-ג'ין קים, ילידת קוריאה, בת 32.