תעלומה: מי קנה גבעות ב-50 מ' ש' מחוץ לבורסה?

ב-4 עסקאות שוות בהיקפן שבוצעו אתמול מחוץ לבורסה רכש גורם מסוים 675 מיליון יחידות השתתפות, המהוות 7.32% מסך יחידות ההשתתפות של גבעות

האם שותפות חיפושי הנפט גבעות תכריז בקרוב על בעל עניין חדש? ב-4 עסקאות שבוצעו אתמול (ד') מחוץ לבורסה רכש גורם אלמוני 675.2 מיליון יחידות השתתפות של גבעות ב-4 מנות שוות בהיקפן, ובסכום של כ-50 מיליון שקל. כך עולה מנתוני הבורסה לני"ע. העסקאות בוצעו לפי שער של 7.4 אגורות ליחידה - בדומה לשער הנעילה אתמול בבורסה.

לפורום גבעות ב"גלובס" - לחצו כאן

במקביל בוצעעו גם 4 עסקאות באופציה 12 של גבעות, כאשר גם שם דפוס הפעולה היה דומה: 4 עסקאות שוות בחלקן ובהיקף כולל של 4.8 מיליון שקל. העסקאות בוצעו בשער של 5.4 אגורות ליחידה. מדובר ב-6.7% מסך האופציות של גבעות באותה סדרה.

אם אכן מדובר באותו גורם שרכש את כל יחידות ההשתתפות, הרי שמדובר ב-7.32% מסך יחידות ההשתתפות של גבעות. כידוע, החזקה של מעל 5% בידי גורם מסוים תהפוך אותו לבעל עניין, מה שיחייב דיווח לבורסה.

החודש הקרוב הינו חשוב עבור גבעות. לאחר שפרסמה בשלהי נובמבר דוח עתודות באתר "מגד 5" והערכת שווי הטוענת כי "מגד 5" שווה לפחות 195 מיליון דולר, השותפות ממתינה לאישור משרד התשתיות לתוכנית שלה לטיפול בגז הנלווה - שלב חשוב מאוד בפיתוח "מגד 5". בינואר תצא גבעות לסבב גיוס הון נוסף מהמשקיעים, שעדיין לא ידוע מה היקפו. בהמשך היא תבצע מבחני הפקה נוספים ב"מגד 5" לקראת הפקה מסחרית מהבאר.