איראן נגד טורקיה: למה סייעתם בכיבוי השריפה בכרמל?

יומון שמרני היוצא לאור ברפובליקה האיסלאמית: "מצער הדבר שממשלת ארדואן הייתה מוכנה להקריב את עמדותיה האנטי-ציוניות לטובת המדיניות האמריקנית"

בעוד שבישראל ממשיכים לאמוד את נזקי השריפה הכבדים בכרמל ולהודות על הסיוע הבינלאומי הנרחב בהשתלטות עליה, באיראן נשמעת ביקורת חריפה על היענותה של טורקיה לסייע לישראל.

ביומון שמרני היוצא לאור ברפובליקה האיסלאמית עלתה השבוע התהייה מדוע טורקיה נחלצה לעזרתה של ישראל במשבר - כפי שמובא בדוח מיוחד של מרכז המידע למודיעין וטרור. "הסיוע הטורקי לישראל מהווה הוכחה כי העמדות האנטי-ישראליות שביטא ראש הממשלה ארדואן בחודשים האחרונים, בגיוס דעת הקהל המוסלמית בטורקיה ובעולם, הן בבחינת עמדותיו האישיות בלבד", נכתב ביומון בשם "ג'ומהורי-יה איסלאמי". "מצער הדבר שממשלת ארדואן הייתה מוכנה להקריב את עמדותיה האנטי-ציוניות לטובת המדיניות האמריקנית", נכתב.

עוד נכתב ביומון "חולשתה של טורקיה ניכרת גם בקשרים האסטרטגיים הנמשכים עם ישראל"."הקשרים הביטחוניים והכלכליים בין שתי המדינות נמשכו בשנים האחרונות בצל הפשעים שביצע המשטר הציוני נגד המוסלמים בלבנון ובעזה, וגם הנטיות האסלאמיות החדשות בטורקיה לא הביאו לשינוי מהותי בקשרים אלה".