זה לא הזמן לפחד

מגמת העליה מתחזקת לטווח הארוך, זה הזמן להפיק את המיטב ולהנות מהעליה

ביום חמישי, בטור סיכום שבוע המסחר, הערכתי שהמגמה החיובית בתל אביב ובעולם תימשך. ביחס לתל אביב כתבתי שלמרות שהאינדיקטורים לא מדברים בעד עליה, התרשים הוא הקובע כאשר תמיכה לתל אביב 25 מעל 1,285 ומהלך עליה יחשבו סימן שורי. תל אביב 25 כבש ביום חמישי שיא חדש, שינוי מינורי ביחס לשיא הקודם אבל, בכל זאת,שיא , ולמעשה הנחת העבודה של מגמת עליה התחזקה. כצפוי, מהלך זה יישר כמה מהאינדיקטורים עם מגמת העליה כך שהתרחיש לפתיחת שבוע המסחר הוא שורי גם מכיוונם.

האזור 1,280-1,285 הופך להיות אזור תמיכה קריטי ותל אביב 25 לא אמור לרדת מתחתיו בעתיד הנראה לעין. היה ויפתיע מהלך כזה, יש לקחת בחשבון היפוך מגמה ולהגיב בהתאם, גם אם לא הגיע המועד של העדכון הטכני שלנו. יעד פיבונאצ'י לעליה נשאר 1,350.

בדרך לשיא של 2007

ה"שעמום" השורי נמשך גם בוול סטריט והמחצית הראשונה של דצמבר שהיא בדרך כלל מחציתו האנמית של החודש מסתיימת בקרוב כך שגם על פי לוח השנה לא אמורות להיות הפרעות למגמת העליה.

ה-S&P 500 התמקם יפה מעל 1,200, ובסיוע מניות כמו GE, מצליח לבסס מגמת עליה ארוכת טווח. זה הזמן להזכיר שהמדד חצה כלפי מעלה את האזור שמפרד בין תיקון של 61.8% למגמת הירידה הגדולה של 2007-2009 למעבר למגמת עליה.

המשמעות היא שהגדרת המגמה מתעדכנת ממגמת עליה לטווח הבינוני-ארוך למגמת עליה לטווח הארוך, וגם הקצר בכל הקשור לאינדיקטורים לטווח זה. משתמע מכך שנפתח הפתח לעליה עד השיא של 2007 ומעבר לו ושהסיכון למה שרואי השחורות עדיין מצפים לו, תחתית כפולה, פחת עוד יותר.

עליה של עוד 2-3% וכמובן עליה משמעותית יותר של ה-S&P500, תחזק את מגמת העליה ואת סיכוייה להימשך ולכן זה לא הזמן לקבל "פחד גבהים" אלא להפך, לרכב על המומנטום החיובי ולראות איך מפיקים ממנו את המיטב עם המניות החזקות יותר.

הגנה ניתן למקם מתחת ל-1,219 כאשר מהלך מתחת לרמה הזו, אם יתקיים, ילמד כי הקונים הפסידו במערכה. זה עוד לא הקרב כולו אבל עדיף יהיה לבחון את הדברים מבחוץ במקרה כזה. ירידה מתחת ל-1,219 היא לא התרחיש הסביר וניתן אף לצפות לתמיכה ב-1226.