משרד ש. הורוביץ מצרף 9 עורכי דין חדשים מבין מתמחיו

עו"ד אודי ארצי, השותף האחראי על כוח-האדם: "אנחנו אף פעם לא אומרים 'לא' למתמחים טובים; אין לנו הלוקסוס לשחרר את הטובים ביותר, כי כוח-האדם הוא המשאב החשוב ביותר שלנו"

משרד עורכי הדין ש. הורוביץ, מהגדולים בישראל ומהמובילים בתחומי בנקאות ומימון פרויקטים, ממשיך להתרחב ומצרף לשורותיו 9 עורכי דין חדשים.

בניגוד למשרדי עורכי דין אחרים, מקפיד ש. הורוביץ לאורך שנים לצרף לשורותיו כמעט אך ורק עורכי דין שהתמחו במשרד עצמו, ואשר כל אחד מהם היה צמוד בתקופת ההתמחות לאחד מעורכי הדין הבכירים של הפירמה.

בהתאם למסורת, מצטרפת עורכת הדין ענבל מילס, לש. הורוביץ, לאחר שהתמחתה אצל השותפה עו"ד רות אורן; עו"ד נועם קומי מצטרף לאחר שהתמחה אצל השותף עו"ד אליה צונץ; עו"ד מוטי סבן מצטרף לאחר שהתמחה אצל השותף עו"ד ליאור נוימן; ועו"ד ניקולס גיפס - לאחר שהתמחה אצל השותף עו"ד רונן ברומר.

4 המצטרפים הנוספים הם: עו"ד רעות כהן, לאחר התמחות אצל השותף עו"ד עזגד שטרן; עו"ד סיוון וולקן, לאחר שהתמחתה אצל השותף עו"ד יהושע חורש; עו"ד יאיר אנגל, לאחר שהתמחה אצל השותף עו"ד אייל דורון; ועו"ד איתי פרקש, מצטרף לש. הורוביץ, לאחר שנת התמחות שבה עבד בצמוד לשותף עו"ד דובב אפל.

יוצאת דופן היא עו"ד גלית בכר, שמצטרפת למשרד לאחר שסיימה שנת התמחות אצל נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש.

עם צירוף עורכי הדין החדשים מונה משרד ש. הורוביץ 108 עורכי דין.

מגמה היסטורית

לדברי עו"ד אודי ארצי, השותף האחראי על כוח-האדם, המגמה של המשרד לצרף לשורותיו עורכי דין מקרב מתמחי ש. הורוביץ היא "היסטורית". "אנחנו פועלים באופן הזה עשרות שנים וממש 'אורתודוכסים' בתחום הזה. בעבר לא צירפנו בכלל עורכי דין שהתמחו במקומות אחרים, ובשנים האחרונות התחלנו לצרף עורכי דין מצטיינים שלא התמחו אצלנו, אבל זה נעשה רק במקרים בודדים".

- מדוע כל-כך חשוב לכם לשכור עורכי דין שהתמחו במשרדכם?

ארצי: "יש לכך מספר סיבות. בראש ובראשונה, חשובה לנו ההתאמה של עורך הדין לאופי המשרד, שאותה ניתן לבחון בצורה המיטבית בתקופת ההתמחות. בנוסף, אנחנו רוצים שבוגר משפטים שבא להתמחות אצלנו יידע מהיום הראשון לעבודתו שאם הוא יוכיח את עצמו מבחינה מקצועית ואישית - הוא יתקבל למשרד, ולא יבוא מישהו אחר מבחוץ שמולו יצטרך לעמוד בתחרות. כך אנחנו גם מושכים את הסטודנטים המצטיינים ביותר למשרד ומבטיחים להם אופק תעסוקתי.

"נושא נוסף הוא ההמשכיות במובן המקצועי במעבר מהתמחות לעבודה כעורך דין שכיר. על-ידי כך עורכי הדין במשרד מכירים מתחילת דרכם את שיטות העבודה הנהוגות, את העובדים ואת הסטנדרטים המקצועיים והאתיים. לאחר תום תקופת ההתמחות ובתחילת דרכם המקצועית, ממשיכה למעשה תקופת החניכה המקצועית, וככל שחולף הזמן עבודתם הופכת לעצמאית יותר.

"מהסיבות הללו אנחנו גם נוהגים להצמיד כל אחד מהמתמחים, באופן מלא ולכל אורך תקופת ההתמחות, לעורך דין ספציפי במשרד, שאתו הוא יושב גם באותו חדר".

מתרחבים גם פיזית

"לדעתי, אין עוד משרד שמקפיד על כך כמונו", אומר עו"ד ארצי. "כמי שהתמחה בעצמו במשרד אני יכול להעיד, שמנקודות הראות של המאמן ושל המתמחה אי-אפשר להשוות זאת לשום דבר. באופן זה, המתמחים חווים באופן ראשוני ואינטנסיבי את כל העבודה של המאמן, שיכול לעדכן אותם בכל פרט ופרט בעבודתו.

"כאשר מתמחים יושבים ב'פול', כמו במשרדים אחרים, יש תמיד פער של מידע, וקשה לעורך דין לעדכן את המתמחה. עם זאת, אנחנו מנסים לעתים לעשות קצת החלפות בין המתמחים, כדי שיוכלו לעבוד עם עוד אנשים וללמוד דרכי עבודה נוספות".

- כמה מבין המתמחים בכל מחזור נשכרים לבסוף כעורכי דין במשרד?

ארצי: "בממוצע, כחצי מבין המתמחים נשארים במשרד, אבל כל מי שמתאים מתקבל. אנחנו אף פעם לא אומרים 'לא' למתמחים טובים. בדומה לכל המשרדים הגדולים, אין לנו הלוקסוס לשחרר את הטובים ביותר, כי כוח-האדם הוא המשאב החשוב ביותר שלנו, ועליו אנחנו בנויים.

"למזלנו, הפעילות שלנו גדלה כל הזמן, ויש לנו יכולת להמשיך ולהתרחב. בחודש מארס הקרוב נגמור לשפץ את הבניין הרביעי שלנו, כך שיהיה לנו מספיק מקום גם להתרחב פיזית".