ישרוטל רוכשת את מלון גני ים המלח ב-92 מיליון שקל

‏ישרוטל זכתה במכרז לרכישת 100% מהונה המונפק של חברת גני מבטחים ■ המוכרת היא עמיתים - קרנות הפנסיה ■ עמיתים תרשום רווח הון של כ-40 מיליון שקל.

‎‎רשת המלונות ישרוטל, שבשליטת משפחת לואיס מבריטניה, תרכוש את חברת גני מבטחים המחזיקה במלון גני ים המלח, תמורת סכום כולל של כ-92 מיליון שקל. המוכרת היא עמיתים - קרנות הפנסיה הוותיקות, שבניהולה של יעל אנדורן. לאחר רכישת המלון יגדל תיק הנכסים של ישרוטל, שבניהולו של ליאור רביב, ל-15 מלונות.

‏מלון גני ים, שהוחזק בידי "מבטחים - מוסד לביטוח סוציאלי של העובדים", מצוי בעין בוקק, על קו החוף של ים המלח והוא כולל 196 חדרי אירוח, ספא, בריכת שחייה, מגרש טניס וגג לשיזוף. מלון זה יהיה המלון השני של רשת ישרוטל בים המלח, אחרי מלון ישרוטל ים המלח, הכולל 298 חדרים, ושמצוי במרחק של 10 דקות הליכה ממלון גני ים המלח.

‏ישרוטל זכתה במכרז לרכישת 100% מהונה המונפק של חברת גני מבטחים, על בסיס שווי נכס של כ-73 מיליון שקל למלון גני ים המלח. ואולם, חברת גני מבטחים מחזיקה מזומנים בסך כ-19 מיליון שקל, ולכן שוויה הכולל של העסקה עומד על כ-92 מיליון שקל. תהליך המכירה נוהל בידי חטיבת ההשקעות בעמיתים, בהובלת מירב בן שושן.

‏בקרן עמיתים מציינים ששוויו של המלון בספרים עומד על כ-51 מיליון שקל - מכאן ששוויה הכולל של העסקה גבוה ביותר מ-80% משווי הנכס בספרי הקרן ועמיתים תרשום רווח הון של כ-40 מיליון שקל.

‏לדברי רביב, "רכישת מלון גני ים המלח תואמת את האסטרטגיה העסקית שלנו שמשמעותה הגדלת מספר בתי המלון שבבעלות ובניהול רשת ישרוטל וכן התרחבות וביסוס שליטה באזורי תיירות נוספים בארץ".

‏לדברי אנדורן, "הליך מכירת בית המלון הינו חלק מיישום החלטה אסטרטגית של הנהלת עמיתים ליציאתן מתחום האחזקה והניהול השוטף של בתי מלון, שאינן חלק מפעילות הליבה של הקרנות ומצטרף למכירת המלונות בזיכרון יעקב ונצרת, שנמנו גם הם עם רשת גנים".