"הבעיה המרכזית בשוק העבודה - עוני ערבים וחרדים"

הדירקטור בארגון ה-OECD: "ישראל יצאה מהמשבר הכלכלי העולמי בצורה טובה, וגם מבחינה תעסוקתית – שיעור האבטלה בה הוא נמוך מהממוצע במדינות ה-OECD"

"ישראל יצאה מהמשבר הכלכלי העולמי בצורה טובה, וגם מבחינה תעסוקתית - שיעור האבטלה בה הוא נמוך מהממוצע במדינות ה-OECD", כך אומר ג'ון מרטין, דירקטור תעסוקה ורווחה בארגון ה-OECD, בפאנל שנקרא "זריקת מרץ לשוק העבודה", שמתקיים היום (א') בוועידת ישראל לעסקים 2010 של "גלובס" בת"א.

מרטין דיבר על שוק העבודה הישראלי והשוואתו לשוקים אחרים בעולם. לדבריו, "הכלכלה הישראלית ושוק העבודה הישראלי צלחו יפה את המשבר וכעת מה שיש לנגד עינהם הוא העוני הגדול בישראל, בעיקר בקרב האוכלוסיה הערבית והחרדית. לפי השקפתנו, אלו הם אתגרים משמעותיים ועל ישראל להעלות את התעסוקה בקרב המגזרים האלה, וכן את השכר - וזה יביא לצמצום העוני באוכלוסיות אלה.

"אם לא יתקפו את האתגרים האלה, העוני יכול לחלחל גם לדורות הבאים במגזרים האלה".

מרטין אמר עוד, כי "האתגרים של שוק העבודה הישראלי כפי שציינתי, לא מקבלים את הטיפול הראוי מקובעי המדיניות - חוקי העבודה והמדיניות של הממשלה לא מספיקים לטפל בבעיות האלה. המדיניות צריכה להיות יעילה יותר בשילוב כל המגזרים במעגל העבודה - שיפור התשתיות בפריפריה, השקעה בחינוך בקרב המגזרים האלה, הכשרה מקצועית טובה יותר ועוד".

קובעים את סדר היום של 2011: ועידת ישראל לעסקים - כל הדיווחים