אובמה מנסה להתחבב על העסקים: יארח את ראשי גוגל, סיסקו ופפסיקו

נשיא ארה"ב במאמץ לזכות בתמיכה של העסקים במדיניותו הכלכלית

נשיא ארה"ב ברק אובמהיארח ביום ד' השבוע פסגה של ראשי חברות, כאשר ממשלו מגביר את מאמציו לתקן את יחסיו עם העסקים הגדולים ולזכות בתמיכתם במדיניותו הכלכלית של הנשיא.

המפגש עם 20 ראשי תאגידים עשוי גם לבנות מומנטום לקראת פשרה בנושא המס שעליה עובד הנשיא עם ראשי הרפובליקנים, אך מעוררת התנגדות במפלגתו שלו - בעיקר הארכת ההקלות מתקופת הנשיא בוש לנישומים עשירים.

בין החברות שצפויות לשגר את ראשיהן לפסגה בית הלבן יהיו גוגל, סיסקו סיסטמס, יבמ, אמריקן אקספרס, דאו כמיקל ופפסיקו.

מאז תבוסתם הגדולה של הדמוקרטים בבחירות לקונגרס בחודש שעבר, אובמה מנסה לתקן את יחסיו עם העסקים הגדולים, יחסים שנפגעו בעבר בעקבות חששותיהם של העסקים מרפורמות הבריאות של הנשיא, מרפורמות הפיקוח של הממשל ומהגירעון התקציבי שלו.

הבית הלבן מאמין שהושטת ענף זית לעסקים תסייע למשק על ידי שיפור האמון ועידוד החברות להשקיע חלק מ-2 טריליוני הדולר שברשותן כעת במזומן.

"האתגר הגדול ביותר שלנו אינו התחרות בין הדמוקרטים לרפובליקנים, אלא להבטיח שאנחנו מכינים את הדור הבא לתחרות העולמית", אמרה דוברת הבית הלבן, ג'ן פסאקי. "המפגש שיזם הנשיא יהיה הזדמנות לבנות שותפויות חזקות יותר בקהילת העסקים למטרה זו". המפגש המסקרן יתקיים בבלייר האוס הסמוך לבית הלבן.

סדר היום של הפסגה יכלול סחר בינלאומי ו"גישה רצינית לגירעונות שלנו בטווח הבינוני הארוך, רפורמת מס וגישה מאוזנת לרגולציה שתקדם צמיחה כלכלית ולא תחניק אותה", מסר מקור בממשל.

הקהילה העסקית תומכת בדרך כלל בעסקת המס שאובמה השיג עם הרפובליקנים בשבוע שעבר, שעיקרה הארכת הקלות המס מימי הנשיא בוש. ההקלה המוצעת במיסי המעסיקים (ביטוח לאומי והפרשות למדיקייר, הכיסוי הרפואי לגמלאים) פופולרית במיוחד בקרב העסקים.

אך האגף הליברלי במפלגה הדמוקרטית מתלונן שאובמה ויתר יותר מדי לטובת העשירים בעסקה הזו.

העסקים מתלוננים זה זמן רב על מבנה מס החברות וטוענים שהוא מעמיד אותם בנחיתות בתחרות בשוק העולמי. אובמה אותת כבר בעבר על רצונו ברפורמה בתחום זה.