זירת המט"ח: הדולר היציג נקבע בירידה ל-3.61 ש'

על רקע העליות בבורסות הדולר נחלש ב-0.1% והאירו עלה ב-0.1% לרמה של 4.79 שקלים ■ ביום רביעי יתפרסם בארץ מדד המחירים לצרכן, שצפוי לרשום עלייה של כ-0.3%

הדולר עבר לירידה קלה. על רקע העליות בבורסות הדולר היציג נקבע בירידה של 0.1% ל-3.61 שקלים והאירו מנגד נקבע בעלייה של 0.1% לרמה של 4.79 שקלים. בעולם נסחר הדולר סביב רמה של 1.327 דולרים לאירו.

בבורסות אירופה נרשמות עליות ובתל-אביב עולה מדד המעו"ף לשיא חדש סביב 1,303 נקודות. החוזים על מדדי וול סטריט מאותתים על צפי לעליות של כ-0.3% בפתיחת המסחר.

אופטימיות רבה באשר לעתיד הכלכלה האמריקנית לשנה הבאה, כך עולה מסקר שערך היום (ב') "וול סטריט ג'ורנל" בקרב הכלכלנים. הכלכלנים צופים כי התמ"ג האמריקני יעלה ב-2.6% ברבעון הנוכחי, לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 2.4% בלבד, נמוך מאחוז הצמיחה של 2.5% ברבעון השלישי.

עוד עולה מהסקר כי הכלכלנים צופים שהכלכלה האמריקנית תתרחב במחצית הראשונה של 2011 והצמיחה רק תלך ותגבר במהלך השנה. התחזיות המעודדות מצביעות על כך שהתמ"ג לשנת 2011 יעלה ל-3%. בנוסף צופים כי קיים סיכוי גבוה יותר שהכלכלה ב-2011 תעלה על התחזיות, לעומת הסיכוי לירידה מתחת לתחזיות.

בזירת המאקרו, מחר (ג') תתפרסם הודעת הריבית בארה"ב, שצפויה להישאר ללא שינוי. עוד לפני כן יתפרסמו בארה"ב נתונים על מדד המחירים ליצרן - PPI, המכירות הקמעונאיות והמלאים העסקיים.

ביום רביעי יתפרסם בארץ מדד המחירים לצרכן, שצפוי לרשום עלייה של כ-0.3%. בארה"ב יתפרסמו נתוני מדד המחירים לצרכן, מדד האמפייר סטייט, היצור התעשייתי, NAHB ודו"ח המלאים.

[לאתר המט"ח]