הכלכלנים אופטימיים: "הכלכלה האמריקנית תצמח ב-2011"

הכלכלנים בתחזית שורית במיוחד: "ב-2011 התמ"ג האמריקני יעלה ב-3% לפחות, שיעור האבטלה ירד ויתווספו כ-160 אלף מקומות תעסוקה"

אופטימיות רבה באשר לעתיד הכלכלה האמריקנית לשנה הבאה, כך עולה מסקר שערך היום (ב') "וול סטריט ג'ורנל" בקרב הכלכלנים.

הכלכלנים צופים כי התמ"ג האמריקני יעלה ב-2.6% ברבעון הנוכחי, לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 2.4% בלבד, נמוך מאחוז הצמיחה של 2.5% ברבעון השלישי.

עוד עולה מהסקר כי הכלכלנים צופים שהכלכלה האמריקנית תתרחב במחצית הראשונה של 2011 והצמיחה רק תלך ותגבר במהלך השנה. התחזיות המעודדות מצביעות על כך שהתמ"ג לשנת 2011 יעלה ל-3%. בנוסף צופים כי קיים סיכוי גבוה יותר שהכלכלה ב-2011 תעלה על התחזיות, לעומת הסיכוי לירידה מתחת לתחזיות.

עוד מציינים כי גם התוכנית לקיצוץ במיסים צפויה לספק תמריצים לכלכלה האמריקנית ולהגביר את הצמיחה במקומות תעסוקה. גורם מרכזי נוסף שעשוי להגביר את הצמיחה האמריקנית הוא תוכנית "ההקלה כמותית" של הפדרל ריזרב למרות שהכלכלנים לא צופים כי ההשפעה תהיה בעוצמה גבוהה.

מחקר של ה'פד' בבוסטון מראה כי רכישות האג"ח ב-2012 יוסיפו כ-700 אלף מקומות תעסוקה נוספים. לעומת זאת, חלק ניכר מהכלכלנים שהשתתפו בסקר מציינים כי הערכה זו אופטימית מידי.

אופטימיות זהירה מגלים הכלכלנים שהשתתפו בסקר גם לגבי שוק התעסוקההאמריקני, רוב הכלכנים לא צופים עלייה נוספת ברמת האבטלה ומעריכים כי שיעור האבטלה יהיה במגמת ירידה, אומנם איטית. ההערכה הרווחת בקרב הכלכלנים היא שרמת האבטלה תישאר על 9% בסוף השנה הבאה, כאשר יתווספו כ-160 אלף מקומות תעסוקה.