נס טכנולוגיות "על המדף": לאחר שאיבדה כ-70% מהשיא

בין המתעניינים - קרן הפרייבט אקוויטי של סיטיבנק שמחזיקה 10% בחברה ■ הערכות: המחיר המבוקש המחיר הוא 250-300 מיליון דולר, לעומת שווי של 175 מיליון דולר

כבר תקופה ארוכה נדמה כי נס טכנולוגיות מתקרבת לרגע האמת. השאיפות של מייסדי הקבוצה בסוף שנות ה-90 - רביב צולר, משפחת וולפסון וקרן ההשקעות וורבורג-פינקוס - היו להקים חברת שירותי מחשוב בינלאומית גדולה, שמצליחה למנף את הגנום היהודי לתחום השירותים. בהתחלה זה עבד לא רע - החברה הפתיעה בהנפקה מוצלחת בנאסד"ק ב-2004, וטיפסה בהמשך לשווי של 650 מיליון דולר, בדיוק לפני ארבע שנים. אבל בשנתיים האחרונות, מאז החל המשבר הפיננסי, הן כבר סיפור אחר לגמרי.

כעת מנסה נס לחזור לידיים פרטיות. החל מהקיץ האחרון נמצאת החברה "על המדף" באופן רשמי, כאשר מי שקיבל את המנדט לחפש רוכשים אפשריים הוא בנק ההשקעות ג'פריס ברודוויו, המנהל את התהליך מניו יורק. לפחות קרן פרייבט אקוויטי אחת - של סיטיבנק, שגם מחזיקה 10% בחברה - גילתה התעניינות בחודשים האחרונים. על פי הערכות, המחיר המדובר הוא 250-300 מיליון דולר, לעומת שווי של 175 מיליון דולר בו נסחרת החברה כיום. מהחברה נמסר כי היא איננה מגיבה לשמועות, אך מנייתה זינקה היום בשיעור של 18.1% על רקע זה.

פעילותה של נס, שמנוהלת מתחילת 2007 על ידי שכי גרליץ, מתחלקת בין שלושה סגמנטים גיאוגרפיים עיקריים: ישראל (כ-35% מהמכירות), ארה"ב (32%) ואירופה (26%). בסך הכול מונה כיום החברה כ-8,000 עובדים, 2,600 מתוכם בישראל.

המגעים למכירה מתבטאים לא רק בפנייה לבנקאים, אלא גם במהלכים בתוך החברה. כך, היו"ר, אהרון פוגל, שמלווה את נס מאז הקמתה, פרש מהחברה בספטמבר.

המשקיעים לא מתלהבים

זו אינה הפעם הראשונה שנס מוזכרת כמועמדת לרכישה. בסוף 2006 ניהלה החברה מו"מ אינטנסיבי עם לפחות שתי מתעניינות בינלאומיות, ובהמשך בתחילת 2009. בשני המקרים נהנתה החברה מזינוק של עשרות אחוזים בשוויה לאורך תקופת המו"מ. הפעם זה דווקא לא קרה, מה שיכול להיות מוסבר בכך שהתהליך רחוק מלהבשיל, או שהוא בחסותה השקטה של ההתמחרות מעבר לים.

כאמור, החברה ידעה ימים לא פשוטים מאז פרץ המשבר הפיננסי, ופגיעתו במזרח אירופה עדיין ניכרת בדוחותיה. בדוחות לרבעון השלישי של השנה העריך סמנכ"ל הכספים, עופר שגב, כי באירופה חוזרים למגמת הוצאות נורמלית על מחשוב, מה שהיה אמור להשפיע גם על אמון המשקיעים ולהחזיר את המניה לרמות גבוהות יותר. אלא שהמניה נשארה בשפל, המשקף לחברה שווי של 150-200 מיליון דולר בעת האחרונה.