צרפת על הכוונת של רוביני: "תהיה קורבן של משבר החוב"

הכלכלן נוריאל רוביני מזהיר היום את כלכלת צרפת: "ניקולא סרקוזי לא יישם רפורמות מבניות" ■ "בקרוב מקבלי ההחלטות בצרפת יתעוררו אבל זה יהיה מאוחר מידי"

הכלכלן נוריאל רוביני, הידוע כינוי "נביא הזעם" שחזה את המשבר הפיננסי ב-2006, שלח היום (ב') איתות אזהרה לכלכלת צרפת והזהיר מפני הידרדרות המדינה למשבר חוב באחד הימים. "באחד הימים צרפת תהיה הקורבן של משבר החוב במרחב האירו", אמר הכלכלן בריאיון.

דברי רוביני מגיעים על רקע התבטאות שהופיעה היום בעיתון צרפתי "הגירעון התקציבי בצרפת הקרוב ל-8% עלול להדאיג את המשקיעים באחד הימים", אמר יועץ במשרד האוצר האמריקני לשעבר לעיתון הצרפתי "לה מונד".

רוביני אמר בהמשך דבריו כי כי נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי לא יישם את הרפורמות המבניות שהבטיח. "הכעס ברחוב שבא לידי ביטוי לאחר אישור רפורמת הפנסיה עלול להרתיע את המנהיגות מפני נקיטת אמצעים עד הבחירות הבאות לנשיאות ב-2012", אמר רוביני. אך הוסיף כי צרפת לא יכולה להמתין זמן רב "באחד הימים מקבלי ההחלטות בצרפת יתעוררו וזה יהיה מאוחר מידי"

"אין צורך לחכות עד 2013", אמר והזכיר כי ביוון החוב עומד על 100% מהתמ"ג ובעוד שנתיים ללא כל ספק החוב יהיה גבוה מידי מכדי לעמוד בו.