הסכם רישוי לסיוה עם PMC Sierra במיליוני דולר

במסגרת ההסכם, תשולב טכנולוגיה של סיוה בתחום העברת קול על גבי האינטרנט על גבי השבבים של PMC שמיועדים להעברת תקשורת אופטית למשתמש הסופי

ספקית הטכנולוגיה לעיבוד אותות דיגיטאליים, סיוה , הודיעה היום (ג') על חוזה רישוי חדש בתחום אקזוטי יחסית. מדובר בהסכם עם חברת שבבי התקשורת PMC-Sierra האמריקנית, במסגרתו תשולב טכנולוגיה של סיוה בתחום העברת קול על גבי האינטרנט (VoB) על גבי השבבים של PMC שמיועדים להעברת תקשורת אופטית למשתמש הסופי (FTTH). החברה לא פירטה את גודל ההסכם אולם על פי הערכות מדובר בכמה מיליוני דולרים.

השוק הסטנדרטי אליו פונה סיוה, שמנוהלת ע"י גדעון ורטהייזר, הוא זה של הטלפונים הסלולאריים, בו מספקת החברה את הטכנולוגיה שמיועדת לעיבוד האותות הדיגיטאליים של השיחות הנכנסות והיוצאות (שבבי ה-Baseband). המודל העסקי של החברה מבוסס על הסכם רישוי בגובה נמוך יחסית מהחברות שמיישמות את הטכנולוגיה, ותגמולים בגובה של 5-10 סנט לכל יחידה שנמכרת. סיוה, פונה לשוק הקול באמצעות טכנולוגיה שונה שכמעט ולא מכרה עד כה.

בהסכם הנוכחי יש גם קשר ישראלי. שתי הפעילויות - של סיוה ושל PMC - ממוקמות די קרוב מבחינה גיאוגרפית, בהרצליה פיתוח. חטיבת ה-FTTH של PMC מבוססת על רכישת פסעבה הישראלית ב-2006, ומנוהלת ע"י עופר בר-אור, סגן נשיא בחברה ומנהל משותף של החטיבה. לפני כחודש וחצי רכשה PMC פעילות ישראלית נוספת, את חברת וינטגרה, שמפתחת שבבים לתקשורת בין האנטנות לליבת הרשת אלחוטית.