דוח לא בסט: מניית Best Buy יורדת ב-14% לאחר הדיווח

נתונים מאכזבים בדוח שפרסמה רשת Best Buy הורידו את המניה בכ-6 דולר מפתיחת המסחר המקדים ■ הרווח הרבעוני למניה ירד ל-53 על אף ציפיות לרווח של כ-60 סנט ברבעון

אחרי פרסום דוח עם נתונים מאכזבים היום (ג'), מניית הרשת הקמעונאית למוצרי חשמל הגדולה ביותר בארה"ב, Best Buy , צונחת בכ-14% במסחר המקדים בוול סטריט, כבר עם פירסום הדוח. נציין, כי הירידה המשמעותית חלה על אף שברבעון זה התקיים "יום שישי השחור" בארה"ב, יום בו אזרחים רבים יוצאים לקניות לקראת החגים.

בדוח נמצא כי ברבעון השלישי של השנה, רווח הרשת ירד ל-217 מיליון דולר מ-227 מיליון דולר בשנה הקודמת. כמו כן, מכירות הרשת ברבעון האחרון נפלו ל-11.9 מיליארד דולר בלבד לעומת 12.02 מיליארד דולר אשתקד.

ברבעון זה הרווח למניה עמד על 53 סנט למניה לעומת 54 ברבעון הקודם, לאחר שממוצע ציפיות האנליסטים ברבעון זה לרווח המניה היה 60 סנט. אנליסטים צפו כי בשנת 2011 הרווח השנתי למניה יהיה 3.58 דולר, נתונים אופטימיים ביחס לתחזיות של החברה שאמרו כי הרווח השנתי למניה בשנה הבאה יהיה בין 3.2 דולר ל-3.4 דולר. המנייה נסחרת כעת בשווי של 35.76 דולר, ירידה של כ-6 דולר מפתיחת המסחר.

מצבן של הרשתות הקמעונאיות הוא מעין זכוכית מגדלת למצב הכלכלי בארה"ב. לתוצאות המאכזבות שהציגה Best Buy ברבעון האחרון צפויה להיות השפעה על מצב השוק בארה"ב כמו על מניות רשתות ענק אחרות במדינה.