ביבי תמיד חיפש סופר-טנקר

אפשר לומר על אלי ישי הכול, אבל משכבתה האש הוא החל לעבוד, בניגוד לרוה"מ שנעלם

אדוני ראש הממשלה, יש לך הזדמנות הפעם להוביל מהלך, ולא להיגרר אליו.

כשרצית להטיל מע"מ על פירות וירקות - נגררת אחרי ש"ס.
כשעלה על שולחן הממשלה חוק הגיור הצבאי - נגררת אחרי ישראל ביתנו, אחר כך קצת אחרי ש"ס ושוב אחרי ישראל ביתנו.
בכל מה שקשור לחוק הגיור הכללי אתה נגרר אחרי הקהילות היהודיות - בעיקר הרפורמים - בארה"ב. וזה לא נגמר כאן.
כשעלתה האפשרות לחידוש הקפאת הבנייה נגררת פעם לימין ופעם לשמאל.

בקיצור, נראה כי כל העת חיפשת סופר טנקר לקבלת החלטות שיוביל אותך.

איפה כן הובלת? כשצריך היה לצאת לשטח להצטלם. אתה ויועציך לא זיהיתם מהי חשיפת יתר. מתי כן נעלמת? כשהיית צריך לפגוש את משפחות הרוגי האסון. הן כתבו אליך, ואתה לא ענית. הן דיברו אליך, אז בחרת לשלוח תגובה כתובה. האם מי שנתן לך עצה לצאת לשטח נתן לך גם עצה להתחבא מהמשפחות?

אפשר לומר על שר הפנים, אלי ישי, הכול, אבל מרגע שתמה השריפה הוא הופיע בוועדת הכספים, בוועדת הפנים, והיום (ג') בוועדה לביקורת המדינה. הוא לא ברח ולא התחבא. גם שר האוצר, יובל שטייניץ, שדו"ח מבקר המדינה מצא דופי בפעילותו, התייצב היום בפני חברי הוועדה. הנשיא שמעון פרס, השר יצחק אהרונוביץ' וישי ניחמו אבלים. ואתה?

אדוני ראש הממשלה, בינינו, די ברור שהפרשה הזו תיחקר. המשפחות לא יוותרו לך, ובצדק רב. הן ראויות להסבר מה קרה ליקיריהן. התקשורת, ובצדק, לא תרפה. אז למה למשוך ולמשוך את שידוע? למה לזמן חברי כנסת, ללחוץ עליהם ולוודא שישלחו מכתב "הצהרת נאמנות " לקואליציה?

ב-24 השעות האחרונות השלת את הכפפות. בדרך פלא, הפכת את אמנון כהן, מתומכי הקמת ועדת החקירה לאחד ממתנגדיה, וזה לא שש"ס נהפכה פתאום דמוקרטית. את ראלב מג'אדלה, ממורדי ברק, הפכת לתומך שלך אחרי שתי שיחות טלפון. חבר האופוזיציה, אורי אריאל, זכה אפילו לפגישה איתך, שבסיומה, נהפך מתנגד נחרץ להקמת ועדת חקירה.

אם רק היית משקיע עשירית מהזמן שבו ניסית לכבות את הסיכוי להקמת ועדה במניעת השריפה, היום הכרמל היה ירוק יותר.

בשורה התחתונה, אדוני ראש הממשלה, משפחות האבלים והציבור בכלל לא ממש מבינים את ההבדל ואת הדקויות בין ועדת חקירה ממלכתית, ועדת בדיקה ממשלתית, בדיקת מבקר המדינה או ועדה נשיאותית.

הציבור היום יודע שיש מחדל ואתה, אדוני ראש הממשלה, ויועציך משקיעים משאבים בכיסוי הערווה, שהלוואי שהיו מושקעים במניעת הטרגדיה. אולי הפעם תוביל ולא תובל?