איטליה בעליות: ברלוסקוני שרד את הצבעת אי האמון

הרוחות באיטליה נרגעו על רקע ניצחונו של ראש הממשלה בבית המחוקקים ■ זכה לאמון על אף ששיעור האבטלה במדינה בשיא של 7 שנים ועומד על 8.5%

ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, שרד את הצבעת אי האמון שהתקיימה היום (ג') בסנאט ובבית המחוקקים האיטלקי, בעוד מתנגדיו מיידים אבנים ובקבוקים ברחבי רומא. ברלוסקוני לא זכה לרוב גדול אצל המחוקקים, דבר שיכול לגרום לקשיים בהמשך תוכניותיו להעברת חוקים.

המשטרה המקומית סגרה את אזור מרכז רומא כדי למנוע התפרעויות של מתנגדים באזור ההצבעה. בנאום שנשא ברלוסקוני בשבוע שעבר אמר כי "מי שמצביע נגדנו, מצביע נגד הבוחרים האיטלקיים. בימים קשים אלה במדינתנו, אנחנו צריכים למצוא דרך להיות מאוחדים ולעשות מה שהכי טוב לאיטליה". עוד הוא הוסיף כי משבר הוא הדבר האחרון שאיטליה זקוקה לו כעת.

כמו בגוש האירו, המצב באיטליה לא מזהיר: שיעור האבטלה במדינה הגיע ל-8.5%, השיעור הגבוה ביותר מאז 2003 לפי הלשכה לסטטיסטיקה באיטליה. כמו כן, החוב הציבורי הוא 120% מהתל"ג המקומי, מסר הבנק המרכזי באיטליה. על הצד החיובי, כמו מרבית השווקים באירופה, גם המדד של איטליה רשם היום עליות על רקע הבשורה, זאת לאחר שהתאפיין בעליות שערים גם בימים האחרונים.