בג"ץ דחה את עתירת שלומי לחיאני לסיים מיידית את החקירה נגדו

ראש עיריית בת-ים דרש לסיים את החקירה נגדו ולהעביר את החומר לפרקליטות ■ בג"ץ: "בית המשפט לא מתערב בהליכי חקירה המצויים בעיצומם"

המשטרה איננה חייבת לסיים באופן מיידי את החקירה המתנהלת נגד ראש עיריית בת-ים, שלומי לחיאני, ולהעביר את חומרי החקירה לפרקליטות - כך קבע אמש (ג') בג"ץ, שדחה על הסף את עתירתו של לחיאני נגד המשטרה. השופטים אשר גרוניס, עדנה ארבל וניל הנדל דחו את עתירתו של לחיאני, שהוגשה לפני כשבועיים, אף מבלי לבקש את תגובת הפרקליטות.

לחיאני טען כי על המשטרה להודיע פומבית שלא נמצאה כל ראיה לחשדות נגדו, או להעביר את סיכום החקירה לבחינת הפרקליטות, ולטענתו הימשכות החקירה פוגעת בזכויותיו, בשמו ובמעמדו - ללא הצדקה. החקירה הגלויה נגד ראש עיריית בת-ים החלה בדצמבר 2009, כשלחיאני נעצר בפתח ביתו מול מצלמות הטלוויזיה.

אף שאין כללים המחייבים את המשטרה לסיים את חקירותיה בתוך פרק זמן מוגדר, טען לחיאני באמצעות בא-כוחו פרופ' קנת מן, כי האינטרס הציבורי מחייב להציב גבולות למשך החקירה.

ואולם, השופט הנדל קבע כי "בית המשפט לא מתערב בהליכי חקירה המצויים בעיצומם. מלאכת החקירה היא רבה, סבוכה ועדינה. כלל אי ההתערבות יפה ביתר שאת מקום בו העותר מבקש שנתערב בממשק העדין הקיים בין המשטרה לבין הפרקליטות ונורה להם אימתי להעביר את החומר האחד לידי רעהו".

לדברי הנדל, העתירה אינה מגלה עילה משפטית המאפשרת את התערבות בג"ץ. "טענת לחיאני כי יש לזרז את הטיפול בעניינו, כדי שיוכל להתמודד בבחירות מושכת את העין. לצערנו, אין זה תיק יחיד שבו חשוד נמצא במצבו של לחיאני. יש לאפשר לרשויות לחקור מבלי להתעלם מהמשימות הרבות והקשות המוטלות עליהן. (בג"ץ 8874/10)