שלומי לחיאני עתר לבג"ץ נגד המשטרה: טוען לעינוי דין

ראש עיריית בת-ים דורש מהמשטרה לסגור את התיק נגדו ולהתנצל בפומבי - או לחלופין להעביר את חומר החקירה לפרקליטות ■ "ערפו את ראשי ושפכו את דמי אל מול קול ההמון המריע"

ראש עיריית בת-ים, שלומי לחיאני, עתר הבוקר (ה') לבג"ץ נגד משטרת ישראל, בדרישה שזו תסיים את החקירה הפלילית המתנהלת נגדו ותעביר את חומרי הראיות לפרקליטות לשם קבלת החלטה.

לדבריו, על המשטרה להודיע באופן פומבי על כך שלא נמצאה כל ראיה לחשדות נגדו, או להעביר את סיכום החקירה לבחינת הפרקליטות.

סנגורו של לחיאני, פרופ' קנת מן, טוען בעתירה כי הימשכות החקירה פוגעת בזכויותיו של לחיאני, בשמו ובמעמדו - ללא הצדקה.

בדצמבר 2009 החלה החקירה הגלויה נגד ראש עיריית בת-ים, במעצר מתוקשר שבו נעצר לחיאני ליד ביתו עם שחר, מול מצלמות הטלוויזיה.

לטענת לחיאני, החקירה הסתיימה לפני 5 חודשים שבהם לא זומן איש לחקירה, ואולם המשטרה מסרבת להעביר לפרקליטות את החומר או להכריז בפומבי כי לא נמצאו ראיות לחשדותיה.

"כיכר העיר בימי הביניים, שבה ערפו ראשים לקול שאגות ההמון צמא לדם ומריע", אומר לחיאני, "העתיקה את זירתה במאה ה-21 בישראל לחדרי החקירות במשטרה ואל כלי התקשורת, שאליהם מדליפה המשטרה ובכך עורפת את ראשיהם של אנשי ציבור ושופכת את דמם אל מול קול המון מריע. המשטרה סיימה את עבודתה. למה הם עוד מחכים? מדינת ישראל חייבת לנהוג כמדינה מתוקנת ולפקח על כל הגופים".

בעתירה נטען כי "בתי משפט בארה"ב ובקנדה התערבו במשכי חקירה לצורך שמירה על זכות האדם להליך משפטי תקין. בישראל, לעומת זאת, מעולם לא הוקצב פרק זמן מרבי לביצוע חקירה. בשלה העת לעשות כן במדינה מתוקנת המעוניינת שייעשה בה צדק וזכויות אדם (ובהם ראשי רשויות) יישמרו בה". (בג"ץ 8874/10).