עוד עלייה בייצור הישראלי: מדד מנהלי הרכש ב-59 נק'

מדד מנהלי הרכש של הפועלים עלה בנובמבר ב-1.4 נק' - עלייה רביעית ברציפות ■ עלייה בביקושים המקומיים וכן בביקושים למוצרי ייצוא ישראליים ■ באוקטובר המדד עלה לשיא של 8 חודשים

נמשכת העלייה בפעילות הייצור התעשייתי בישראל. מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים עלה בחודש נובמבר ב-1.4 נק' לרמה של 59 נקודות - עלייה רביעית ברציפות במדד הבוחן את הפעילות המגזר היצרני בישראל. בחודש הקודם, נזכיר, המדד עלה ב-6.7 נק' לרמה של 57.6 נק' - שיא של 8 חודשים, בעוד שבחודשים מאי-יולי נרשמה התכווצות בפעילות התעשייתית.

כלכלני הבנק מציינים כי בחודש נובמבר השנה נרשמה עלייה הן בביקושים המקומיים והן בביקושים למוצרי ייצוא ישראליים. הם מזכירים במיוחד את התפתחות רכיב היצוא במדד מנהלי הרכש, שמצביעה על שיפור חד בחודשיים האחרונים. לדבריהם, ייתכן שמדד מנהלי הרכש מאותת על בלימת הירידה ביצוא בחודשים הקרובים.

מבחינת רכיבי המדד, בפועלים מציינים כי רכיב התעסוקה רשם עלייה בחודש ה-16 ברציפות כשהוסיף בנובמבר 6.5 נק' לרמה גבוהה מאוד של 66.4 נק'. המדד המקביל בעולם עומד על 53.2 נק', כך שהנתון המקומי ממחיש עד כמה מצב שוק העבודה בישראל טוב ביחס לעולם בתקופה זו. רכיב מחירי חומרי הגלם ממשיך זה החודש ה-12 ברציפות את מגמת ההתרחבות.

גם המדד המקביל בעולם - מדד מנהלי הרכש שמפרסם בנק JP מורגן, המשיך את מגמת ההתרחבות בחודש נובמבר - הוסיף 0.2 נק' לרמה של 53.9 נק', בהמשך לעלייה לרמה של 53.7 נקודות באוקטובר, לאחר חמישה חודשים בהם ירד. שיפור חל במדד האמריקני, ובחלק ממדינות אירופה כמו אנגליה וצרפת נרשמה רמת המדד הגבוהה ביותר מזה מספר שנים. רמת המדד ביפן ובברזיל בחודשים האחרונים נמוכה מ- 50 נקודות.