עזריאלי החל בהקמת מרכז עסקים בחולון ב-720 מיליון ש'

קבוצת עזריאלי פותחת מרכז עסקים בחולון בהשקעה של 720 מ' ש' ומסתכלת צפונה לחיפה ■ דוד עזריאלי: פרויקט מנהרות הכרמל מביא אותנו קרוב יותר להגשת הפרויקט

אחרי שהניח אבן פינה היום (ד') לפרויקט מרכז עזריאלי לעסקים בחולון, אמר דוד עזריאלי, בעל השליטה בקבוצת עזריאלי , ל"גלובס" כי גם "בשטח שלנו בצ'ק פוסט בחיפה, בהיקף של 19 דונם ועוד ארבעה דונם מעבר לכביש, ישנה היתכנות לפתח כיום מרכז עסקים. אנחנו תמיד פתוחים לפתח ומובן שפרויקט מנהרות הכרמל, שעכשיו כבר פועל ויוצא ממש בסמיכות לשטח שלנו בצ'ק פוסט, מביא אותנו קרוב יותר להגשמת הפרויקט שם".

קבוצת עזריאלי מתחילה כעת בשיווק פרויקט מרכז עזריאלי לעסקים בחולון, בתכנונו של עזריאלי עצמו ומשרד משה צור אדריכלים בוני ערים. היקף ההשקעה בפרויקט, שנבנה על פני 33 דונם סמוך לשדרות ירושלים שבאזור התעסוקה המתחדש של חולון, נאמד בכ-720 מיליון שקל והקבוצה מגדירה אותו כפרויקט הנדל"ן השני בגודלו בישראל אחרי מרכז עזריאלי בת"א.

הקבוצה זכתה בשטח לפני כשנתיים במסגרת מכרז עירוני שפרסמה עיריית חולון. יצויין, שבאזור התעסוקה החלה העירייה ב-2008 לקדם אסטרטגיה שכוללת תוכניות בניין עיר שיאפשרו כמיליון מ"ר של תעשיות מתקדמות. באזור זה מקודמים כעת פרויקטים נוספים לתעסוקה ומשרדים של מספר חברות נוספות מהגדולות במשק.

שטחו הבנוי של מרכז העסקים צפוי להשתרע על פני 220 אלף מ"ר, מתוכם 120 אלף מ"ר יהיו מיועדים להשכרה. הפרויקט יתחלק לארבעה מבנים: שני בניינים מרובעים בשטח של 20 אלף מ"ר בנוי כל אחד ושני בניינים מלבניים בשטח של 40 אלף מ"ר בנוי כל אחד. כל בניין יתנשא לגובה של 13 קומות כששטחה של כל קומה במבנה מרובע יהיה כ-1,500 מ"ר ואילו שטחה של כל קומה במבנה מלבני יהיה כ-3,000 מ"ר - שטח הגדול מהמקובל בפרויקטים למשרדים.

"מסתובבים תמיד עם עיניים פקוחות"

בלב הפרויקט יפותח פארק ירוק מגונן עם אזורי "התרגעות ומנוחה", לצד בתי קפה, מסעדות ועסקים לטובת שוכרי הפרויקט וכן חדר כושר, בריכה וספא. לאחרונה החלה קבוצת עזריאלי בעבודות החפירה והדיפון בפרויקט, במסגרתן מוצאים 300 אלף מ"ק לטובת הקמת מרתפי החנייה על פני ארבעה מפלסים, שיכילו כ-2,600 מקומות חנייה.

הפרויקט יהיה נגיש לצירי תחבורה עיקריים כמו כבישים 4, 44 ו-1. יצויין שהעירייה השקיעה עד כה 460 מיליון שקל בהקמת מחלף חולון-מזרח, וצפוי סכום נוסף של 50 מיליון שקל לטובת הפנייה צפונה.

לדברי סמנכ"ל השיווק של קבוצת עזריאלי, ארנון תורן, הקבוצה מנהלת מגעים עם שוכרים פוטנציאליים מתחומי הפיננסים ועם חברות בולטות במשק שמתעתדות להעביר את המטה שלהן לאזור, שיהפוך לאזור תעסוקה מתקדם בדומה להרצליה פיתוח. עוד הוא ציין כי דמי השכירות הצפויים עומדים על כ-70 שקל למ"ר בתקופות שכירות בנות חמש עד 25 שנה.

לשאלת "גלובס" האם הקבוצה מתכוונת לרכוש בקרוב קניונים נוספים, השיב עזריאלי: "דברי עם המוכרים, שיבואו אלינו. אנחנו מסתובבים תמיד עם עיניים פקוחות".