ערוץ 23 הופך לערוץ ילדים ציבורי בהשקעה של 43 מיליון שקל

הטלוויזיה החינוכית משיקה את לוח השידורים החדש, המושקע ביותר בתולדות הערוץ ■ בין המצטרפים לערוץ: קובי מידן, עינב גלילי, יואב קוטנר, הילה קורח, עידן גרינבאום ופרופ' יורם יובל

ערוץ 23 הופך להיות ערוץ ילדים ציבורי. הטלוויזיה החינוכית הציגה אתמול (ד') לוח שידורים חדש בעלות של 43 מיליון שקל בערוץ 23, הלוח המושקע ביותר בתולדות הערוץ.

הלוח יחולק לשני חלקים, האחד בן 11 שעות שיוקדש כולו לשידורי ילדים, והחל משעות אחר-הצהריים ובסופי שבוע ישולבו בערוץ 23 כ-26 תוכניות חדשות למבוגרים אותן יובילו 10 מגישים חדשים.

בין המצטרפים לטלוויזיה החינוכית: קובי מידן, עינב גלילי, יואב קוטנר, הילה קורח, עידן גרינבאום ופרופ' יורם יובל.

תקציבה הכולל של הטלוויזיה החינוכית הוא 84 מיליון שקל בשנה, כאשר רבע ממנו מופנה לתשלומים בעבור אגרות שונות.

תוכניות הילדים, שיחלו מדי בוקר בשעה 6:00, יותאמו לילדים בגילאי 4-12 וימשכו עד 17:00 אחר-הצהריים. התכנים שישולבו בערוץ יותאמו למערכת החינוך ויכללו תמהיל של תוכניות חדשות לצד תוכניות נוסטלגיות של הטלוויזיה החינוכית. זאת כאשר החינוכית מכוונת באופן ברור להפוך את ערוץ 23 לערוץ ילדים ציבורי שיתפוס את מקומו על פלטפורמת ה-DTT.

במסיבת העיתונאים אמרה מנכ"לית החינוכית, יפה ויגודסקי, כי החינוכית תשאר בערוץ 2 עד 2015 לפחות, וכי היא "מאוד מאוד רוצה לעזוב את ערוץ 1".

לראשונה, יכלול הלוח החדש רצועות שידור מובנות ומסודרות, ובראשן רצועת "אחד על אחד פרימיום" שתחל מדי ערב בשעה 22:00. במסגרת הרצועה ישודרו תוכניות מתחלפות שעיקרן ראיונות אישיים.

בין תוכניות הרצועה - "חוצה ישראל", שעברה להגשתו של קובי מידן; "שיחת נפש", שהופקה בשיתוף ערוץ HOT בידור ישראלי בהגשתו של פרופ' יורם יובל; עינב גלילי תנחה את "חדר 101"; יואב קוטנר ינחה את התוכנית "פסקול ישראלי"; וגיל חובב ימשיך בעונה נוספת של "עניין של טעם".

לוח השידורים החדש, שפותח על-ידי יועץ התוכן של החינוכית אלדד קובלנץ, יכלול גם את התוכנית "גלילאו" בהובלת הילה קורח ואת התוכנית "קולה של אמא".