ביהמ"ש בארה"ב דחה את טענות טבע נגד דויטשה בנק

טבע תבעה את הבנק בטענה שהשמיט מידע משמעותי, כשמכר לה ניירות ערך מסוג ARS

בשנת 2007 התוודעו משקיעי טבע לראשונה ל-ARS, אפיק השקעה שהוביל למחיקות של עשרות מיליוני דולרים ופגע ברווח למניה. ב-2008 היה נראה שטבע שמה מאחוריה את הפרק הזה, כשקיבלה פיצוי של 100 מיליון דולר מקרדיט סוויס. אך מסתבר שבמקביל התנהל גם הליך משפטי נגד בנק אחר, דויטשה בנק. הליך זה הסתיים השבוע בהפסד של טבע.

חברת התרופות טבע (סימול: TEVA), המנוהלת על-ידי שלמה ינאי, נסחרת בשווי 47.5 מיליארד דולר. בסוף 2007, כ-650 מיליון דולר מקופתה היו מושקעים ב-ARS - אג"ח פרטיות שמועד הפירעון שלהן הוא לזמן ארוך ורמת הריבית בהן משתנה בכל חודש ע"י מכרז - אך הנזילות שלהן נפגעה בשל החולשה בשווקים. בעקבות זאת נאלצו החברות שהחזיקו באותם ני"ע למחוק את ההשקעה, וגם טבע מחקה עשרות מיליוני דולרים.

אתמול דיווחה סוכנות בלומברג על החלטת ביהמ"ש בניו יורק לדחות תביעה של טבע נגד דויטשה בנק. לפי הדיווח, טבע טענה שהבנק השמיט מידע משמעותי כשמכר לה ני"ע מסוג ARS בהיקף של 69.5 מיליון דולר. טבע קנתה את ניירות הערך ומכרה אותם בחזרה לדויטשה בנק בדיסקאונט ניכר. ביולי 2009 טבע תבעה את הבנק, וטענה שהני"ע לא היו פטורים מרישום רגולטורי כפי שטענו בדויטשה בנק. השופט דחה כאמור את התביעה, לאחר שקבע כי חלה בעניינה התיישנות.

כאמור, לפני שנתיים טבע הגיעה לפשרה עם קרדיט סוויס, שבמסגרתה היא קיבלה 100 מיליון דולר ו-ויתרה על נקיטת הליכים משפטיים. בניגוד לחברות אחרות שמכרו בחזרה את הני"ע למוסדות הפיננסיים שהנפיקו אותם, טבע המשיכה להחזיק בניירות לצד הפיצוי שקיבלה.