המטרה של נשיא Shell: לייצר יותר גז מנפט עד שנת 2012

"אנו רואים ביקוש הולך וגובר לגז. הכלכלות ברחבי העולם צומחות ואנו רואים בגז חלק גדול מהפיתרון לביקושים תוך פגיעה נמוכה יותר באיכות הסביבה"

לאט אבל בטוח משתנים פני מגזר האנרגיה בארה"ב וברחבי העולם. הנפט הגולמי הוא עדיין המלך, אך המעבר של חברות הנפט והגז לסוגי אנרגיה אחרים הולך וגובר. חברת Shell, לדוגמא, רכשה ופיתחה טונות של גז טבעי למרות שהוא נמכר במחיר זול בתנאי השוק הנוכחיים כאשר מטרת החברה היא לייצר יותר גז מנפט עד שנת 2012.

על מנת לקבל מושג ביחס לאסטרטגיה בה נוקטות חברות האנרגיה הגדולות, ראיין המגזין "פורצ'ן" את נשיא של, מרווין אודום, אשר נתן תחזית ארוכת טווח המתייחסת לגז הטבעי, לקידוחים במפרץ מכסיקו לאחר דליפת הענק של BP שהכתימה את המוניטין של התעשייה וגם דיבר על הסיבות למה של חושבת כי חולות הנפט נקיים יותר ממה שאתם חושבים.

על השאלה כיצד מתכוונת של לאמץ את השינויים בתחום, ענה אודום "אחד הדברים המעניינים ביחס לתיק ההשקעות שלנו הוא כי בשנת 2012 של תייצר יותר גז לעומת נפט וזה נעשה בכוונה תחילה. אנו רואים ביקוש הולך וגובר לגז. הכלכלות ברחבי העולם צומחות ואנו רואים בגז חלק גדול מהפיתרון לביקושים תוך פגיעה נמוכה יותר באיכות הסביבה".

האם זו לא בעיה שהגז כל כך זול? נשאל אודום וענה, "היקף הקידוחים הנוכחיים מיועדים לתחזוקת שטחים לפיתוח עתידי - כך שכרגע ישנו ייצור עודף שלא נראה הגיוני מבחינה כלכלית. שוק רציונאלי היה עוצר את הקידוחים בחלק מאותן בארות, אך למרות זאת אנו רואים סטייה מהגיון זה על מנת לאגור שטחים נוספים כפוזיציות ארוכות טווח. אך אני חושב שנראה את המשחק הזה משתנה בוודאי במהלך השנתיים הבאות אם לא כבר ב-18 החודשים הקרובים".

"שים את עצמך בצד של הלקוח: אם יש לך אפשרות לבחור בין בניית תחנת כוח פחמית או תחנת כוח המופעלת בגז טבעי, חלק ממה שתרצה לדעת הוא מה צפוי לקרות לגז הטבעי בעתיד. עם כל התגליות שהתגלו בצפון אמריקה, לצרכנים יש ביטחון שלא רק שההיצע יהיה קיים, אלא שגם תהיה תנודתיות מבעבעת במחיר הגז".

בהתייחסו לשאלה הנוגעת בייצוא של גז טבעי בתצורה נוזלית אמר אודום " כשזה מגיע ליכולות ולטכנולוגיה הקשורים בגז נוזלי, אנו ממוצבים טוב אם לא במצב הטוב ביותר מבחינת יכולת מציאת הפיתרונות. בעוד שהשוק הזה מוסיף להתפתח, אם הדבר הנכון הוא לעזוב את היבשת - אנו ממקומים היטב על מנת לעשות זאת".