S&P מעלה את הדירוג של סין וצופה המשך צמיחה לגרמניה

על פי סוכנות הדירוג העולמית, המשבר באירופה גרם להאטה בצמיחה בגרמניה אך ב-2011 שיעור הצמיחה יגיע ל-2% ■ דירוג האשראי של סין לאג"ח פנימי מ-AA- ל-A+

הכלכלה בגרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה, תמשיך לצמוח גם ב-2011 אך בקצב איטי יותר מ-2010, כך על פי סוכנות הדירוג העולמית S&P. הציפיות הן לעלייה של 2% בהוצאות משקי הבית ב-2011 לעומת לעלייה של 0.5% בתום שנה זו בגרמניה.

כלכלת גרמניה עזרה להניע את גוש האירו שנקלעה למשבר חוב, דבר שהביא לכך שהצמיחה במדינה הייתה בהאטה. "הצמיחה בכלכלה תמשיך באופן מאוזן יותר בשנתיים הקרובות", נכתב בדוח של S&P.

ב-S&P אומרים, כי הייצוא והצריכה הפרטית משכו את הכלכלה קדימה וסייעו להביא אותה לצמיחה של 0.7% ברבעון השלישי של השנה. בתחום ההשקעות העסקיות, תהיה צמיחה של 10.5% ב-2011 לעומת עלייה של 10% שצפוייה השנה.

עם זאת, נכתב בדוח שהתרחבות התמ"ג תרד מ-3.5% השנה ל-2.4% ב-2011, ול-2.1% בשנה שלאחר מכן. התקציב הממשלתי של רוב המדינות איתן גרמניה סוחרת נאלצו לקצץ בתקציבן השנתי, דבר שיכול להביא לירידה בייצוא.

בתוך כך, בסין הודיעה סוכנות S&P כי היא מעלה את דירוג האשראי שלה ל-AA- מ-A, בטענה כי השינוי משקף את נתוני המאקרו של המדינה והיציבות הכלכלית שלה. "אנחנו מאמינים שהממשל הסיני יידע להגיב לאיומים עתידיים על יציבות הכלכלה בעיתוי הנכון בהתבסס על השנתיים האחרונות", אמר קים אנג טאן, אנליסט בחברה.

עם זאת, בסוכנות הדירוג הזהירו כי אם הרפורמה הפיננסית בסין תעצור או תיחלש, הדבר עלול להביא להורדת דירוג החוב שלה. בנוסף, S&P העלתה את דירוג יכולת ההמרה ל-AA- מ-A והשאירה את הדירוג לטווח הקצר ב-A1.