אלחדיף: "נסכל העלאת שכר המינימום בכל דרך אפשרית"

נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה בעקבות חשיפת "גלובס": "זה יביא לחיסולם של היצרנים הקטנים" ■ "זהו מהלך בלתי אחראי שסופו יהיה בפיטוריהם של אלפי עובדים"

"העלאת שכר המינימום תביא לחיסולם של היצרנים הקטנים בתעשייה הישראלית ואנו מתכוונים לפעול לסיכולה בכל דרך אפשרית" - כך מזהיר היום (ה') נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, יהודה אלחדיף. דבריו של אלחדיף מגיעים יום לאחר חשיפת "גלובס" בדבר מגעים שמנהל יו"ר הסתדרות עופר עיני עם ארגוני המעסיקים, להעלאת שכר המינימום בכ-300 שקל בשלב הראשון, עד לבחינת השפעת המהלך על המשק.

לדברי אלחדיף, המגעים שמקיים עיני ייקרו את עלויות השכר של היצרנים הקטנים במאות מיליוני שקלים ויביאו רבים מהם לפשיטת רגל. "זהו מהלך בלתי אחראי שסופו יהיה בפיטוריהם של אלפי עובדים, וחיסולה של התעשיה הקטנה בישראל", הוא טוען. אלחדיף לא התלהב מהסכם פנסיית החובה שנחתם לפני כשלוש שנים ולמרות זאת חתם עליו ואף הסכים לאחרונה להעלות את ההפרשות לחוסכים, כך שהעלאת שכר המינימום תהווה לדבריו עול נוסף עימו לא יוכלו להתמודד בעלי המלאכה. אלחדיף מזכיר את מצוקת האשראי, את ההאטה ביצוא התעשייתי ואת העובדה שטרם הוקמה הקרן לסיוע לעסקים במצוקה, שהייתה אחת מגולות הכותרת של עסקת החבילה במשק אשתקד.

אלחדיף מבקר בחריפות את איגוד לשכות המסחר בראשות אוריאל לין ואת לשכת התיאום של ארגוני העצמאיים (להב) בראשות יהודה טלמון. לין הביע אתמול הסכמה חד משמעית להעלאת שכר המינימום, וטלמון הביעה תמיכה עקרונית אותה התנה במספר דרישות, כגון מתן דמי אבטלה לעצמאיים שפשטו רגל.

"הפרסומים על הסכמתם מאוד מעציבים ומדאיגים. נותני השירותים והסוחרים אינם רואים לנגד עיניהם את המעסיק היצרני הקטן הנאלץ להתמודד עם עליות מטורפות במחיר חומרי הגלם ועם יבוא זול ההולך וגדל ואשר מולו היצרן הישראלי נותר חסר הגנה", אומר אלחדיף.

לדבריו, הדרישה של טלמון לקבלת דמי אבטלה והכרה בקופת פיצויים לעצמאים בתמורה להסכמתם 'למהלך הנואל', תהיה בבחינת לעג לרש - סוג של פרס ניחומים לבעל עסק שקרס בגלל העלאת שכר המינימום. "פעולותיה של ההסתדרות יהפכו את ישראל למדינת נותני שירותים, ויחסלו כליל את המגזר היצרני הקטן והבינוני האחראי על כ-40% מהתוצר התעשייתי", סיכם אלחדיף.