חפץ על הקצבאות לחרדים: "רוצים לפעול בהסכמה"

ניר חפץ, ראש מערך ההסברה במשרד ראש הממשלה, בראיון לגלי צה"ל: "אנחנו מנסים להגיע להבנות והסכמות ולא לפעול חד צדדית ובכוח"

"מתן הקצבאות, במתכונת הנהוגה בעשורים האחרונים, לא מאפשר את שילוב האוכלוסייה החרדית במעגל העבודה, ומהווה "מלכודת עוני" לאוכלוסייה זו", כך נכתב ביום שישי, בהודעה מיוחדת שהוציאה לשכת ראש הממשלה לאמצעי התקשורת בנושא קצבאות הסיוע לאברכים.

ההודעה מלשכתו של נתניהו מכריזה על "מהפיכה בקצבאות לאברכים" ומבשרת על כך ש"לראשונה אחרי כ-30 שנה תוגבל באופן משמעותי קצבת הסיוע". עם זאת, על פי ההודעה הסיוע לאברכים מטעם המדינה יוסיף להיות גבוה ויעמוד על סכום כולל של 127 מיליון שקל.

ניר חפץ, ראש מערך ההסברה במשרד ראש הממשלה, אומר הבוקר בראיון לגלי צה"ל בנוגע להחלטה שהממשלה עומדת להעביר היום בנוגע למימון האברכים כי "ההסדר הזה קיים כבר זמן רב וכעת באה הממשלה ומגבילה אותו ל-5 שנים ובסכום. זאת במטרה להוציא את החרדים לשוק העבודה לאחר פרק זמן זה".

"כל החלטה ממשלתית וגם כל חקיקה יכולה להשתנות בעתיד. הממשלה עושה כל שביכולתה במטרה להעביר החלטות ולהגיע להסכמות עם המגזר החרדי. אנחנו מנסים להגיע להבנות והסכמות ולא לפעול חד צדדית ובכוח".

לגבי התקציב הקבוע בהיקף של כ-127 מיליון שקל שאמור לא להשתנות אומר חפץ כי "ממשלות בעתיד יכולות לקבל החלטות אחרות. הממשלה מתכננת לטווח ארוך, וראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לעמוד בזה ולשלב את החרדים בשוק העבודה".