הלחץ עבד: צה"ל לא יירה טיל על טנק מאויש כחלק מניסוי

(עדכון) - אמש הודיע צה"ל כי הניסוי במערכת ההגנה "מעיל רוח" ייערך ביום ד' ובמהלכו צה"ל יירה טיל על טנק כשבתוכו צוות שלם ■ לחץ של הורים לחיילים הביא לביטול המהלך

הורים שכולים שפתחו אמש את העיתונים ואתרי האינטרנט נדהמו לגלות על הניסוי אותו תכנן צה"ל לבצע ביום ד', ובמרכזו בחינת מערכת ההגנה "מעיל רוח" באמצעות ירי טיל לעבר טנק ובתוכו צוות שלם. במכתב אותו שיגרו ההורים אתמול לרמטכ"ל הם כותבים: "אנו,משפחות ששכלנו את בנינו בצה"ל מתקשים להכיל את העובדה שצה"ל מאשר אש חיה במודע ובמכוון על כוחותינו".

ההורים הוסיפו וסיכמו את מכתבם באומרם: "עוד לא "יבשה הדיו" על חקירת אסון צאלים ב' ואנחנו במו ידינו עלולים למצוא עצמנו באירוע "צאלים ג'" - משפחת השכול גדולה דיה", כשהם מבקרים את צה"ל על שהוא "חוטא בחטא היוהרה", כהגדרתם.

לאור המכתב והביקורת הציבורית הרבה אמש, הודיעו בצה"ל הלילה כי הניסוי המתוכנן לא יכלול שימוש באש חיה, אלא רק בטילים קנטיים ללא ראש קרבי.

כזכור, אמש דווח בגלי צה"ל כי במסגרת הניסוי הוחלט לירות טיל נ"ט לעבר טנק כשבתוכו יושבים כל צוות הטנק וגם מפקד גדוד 9 ומפקד חטיבה 401. הניסוי ייערך ביום ד' הקרוב.

מערכת הגנה של רפא"ל, שהותקנה בטנקי גדוד 9, אמורה להגן מפני פגיעת טילי נ"ט. מפקד חטיבה 401, אל"מ עינב שלו אמר היום לגלי צה"ל כי "אנחנו הולכים לירות על עצמנו טיל אמת. גם אני וגם המג"ד נשב בתוך הטנק בעת ההדגמה. זו מערכת מצוינת ואמינה שנוסתה בכל המצבים. היא מיועדת לאנשים שאמורים להיכנס לעזה ולפי הצורך גם ללבנון".

מערכת "מעיל רוח" מזהה ירי טיל או פגז מכל כיוון ואז משגרת טיל משלה שמשמיד את האיום בתוך שניות. אך, כידוע, אין שום מערכת בעלת 100% הצלחה, וגם אל"מ שלו ציין היום כי "במלחמת לבנון השלישית, אם תגיע, אנחנו נראה שאין דבר שיכול להגן ב-100%. מה שנותר לנו לעשות הוא ללמד את החיילים תרגילים וטכניקות כדי שהם ידעו להתמודד בעת מלחמה".